Madarakat áldoztak Isis istennőnek a Római Birodalomban

Pompeii
A Pompeiiban lévő Isis Templom feltárt romjaiban egy régész és egy biológus bizonyítékot talált arra, hogy madarakat áldoztak fel Isis istennőnek. A lelet jelentős, mert ilyen rituálékat privát végeztek; így kevés bizonyítékot találtak róluk. - írja a phys.org.

A Pompeiiban lévő Isis Templom feltárt romjaiban egy régész és egy biológus bizonyítékot talált arra, hogy madarakat áldoztak fel Isis istennőnek. Az International Journal of Osteoarchaeology magazinban megjelent tanlmányukban Chiara Assunta Corbino és Beatrice Demarchi az ókori helyszínen talált feskókat tanulmányozta és feltárták, hogy milyen szerepet játszottak a madarak a rituális lakomákon.

Isis istennőt tisztelték elsőként az ókori Egyiptomban az emberek. Az akkori időkből származó mítoszok azt sugallják, hogy feltámasztotta férjét és megölt testvérét és így vált ismerté, mint a holtat a túlvilágra belépni segítő istennő.

Isis imádata elterjedt az ókori Görögországban, ahol a neve azt jelenti nagy anya, és végül Itáliában és a Római Birodalom többi részében.

Az utóbb említett idő alatt az Isis hit kultuszszerű megszállottsággá vált, amelyben rituális ünnepek részeként imádták őt. Corbino és Demarchi azt sugallja, hogy a rituálékat valószínűleg papok végezték. Úgy vélik, bizonyítékot találtak ilyen rituálékra a pompeii-i Isis Templom falain lévő freskókon.

Pompeii Forrás: https://phys.org/news/2023-05-evidence-bird-sacrifices-goddess-isis.html

Korábbi kutatás azt találta, hogy az Isis Templomát leginkább egy földrengés rombolhatta le körülbelül Kr. u. 62-ben. A freskókon levő képek azt sugallják, hogy a földrengés után a felújítások részeként adták hozzá. A kutatók madarak bevonásával történő rituálék ábrázolásaik találták. Ez az új felfedezés hozzájárul azon elméletekhez, hogy madarakat használtak az Isist imádó rituálékban más helyeken.

A kutatók megjegyzik, hogy a lelet jelentős, mert ilyen rituálékat privát végeztek; így kevés bizonyítékot találtak róluk.

Az Ízisz freskók az elsők, amit Itáliában találtak. A kutatók azt is megjegyzik, hogy a madarak elszenesedettek voltak, azt sugallva, hogy a rituálét végző emberek megették őket - valószínűleg a lakoma részeként, hasonlóan ahhoz, ami néhány freskón látható.

(Forrás: https://phys.org/)