Németország
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Brutálisan hosszú nyaka volt ennek a dinoszaurusznak

Artwork of Mamenchisaurus ARTWORK MEMENCHISAURUS JURASSIC PERIOD CRETACEOUS EXTINCT LONGEST GIANT MASSIVE SAUROPOD HEAD HERBIVORE Horizontal ART ILLUSTRATION DINOSAUR FAUNA
Az eddigi leghosszabb nyakú dinoszaurusz fosszilis maradványait azonosították a New York-i Stony Brook Egyetem kutatói, akiknek eredményeit a Journal of Systematic Palaeontology című szaklap közölte.

A szauropodák csoportjába tartozó, több mint 160 millió évvel ezelőtt élt Mamenchisaurus sinocanadorum dinoszaurusz maradványait 1987-ben fedezték fel Kínában. A kutatók elemzésük során kimutatták, hogy ennek a nagytestű növényevőnek mintegy 15 méter hosszú nyaka lehetett, ami nagyjából hat zsiráfnyaknak felel meg.

Forrás: Science Photo Library via AFP/MARK GARLICK/SCIENCE PHOTO LIBRARY/Mark Garlick/Science Photo Libra

Bár az őshüllőnek csak néhány csontja maradt fenn, a közeli rokonaik teljes egészében fellelt csontvázai segítségével a tudósoknak mégis sikerült rekonstruálni, mekkorák lehettek és hogyan nézhettek ki az állatok. Ez alapján a tudomány jelenlegi állása szerint a Mamenchisaurus sinocanadorum a maga 15 méterével tartja a nyakhossz rekordját - jelentette ki Andrew J. Moore paleontológus.

Komputertomográfiai eszközök segítségével azt is megállapították, hogy az óriási állat csigolyái - a kismadarak testfelépítéséhez hasonlóan - üregesek voltak, és ezért négyméteres bordák támasztották a nyakát a stabil tartás érdekében.

(MTI/dpa)

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről