Döbbenetes célokra használták ezt több mint kétméteres kardot

kard
Egy hatalmas, 2,3 méter hosszú, úgynevezett dakoken kardot tártak fel
A Nara Városi Temetkezési Kulturális Javak Kutatóközpontjának (Nara Municipal Buried Cultural Properties Reseach Centre) régészei a kashiharai Nara Prefektusi Régészeti Intézettel együttműködve egy hatalmas, 2,3 méter hosszú, úgynevezett dakoken kardot tártak fel a japán Nara városában található Tomiomaruyama temetkezési halomnál végzett ásatások során.

A Tomiomaruyama sírhalom az időszámításunk utáni 4. századból, a Kofun-korszakból (időszámításunk után 300-538), Japán legkorábbi feljegyzett történelmének korszakából származik. A halom átmérője 86 méter, és 10 méter magasra emelkedik, ahol a korábbi ásatások mezőgazdasági eszközöket, használati tárgyakat, hengeres rézedényeket, bronzedényeket és számos isten- és állatmotívumokkal díszített tükröt tártak fel.

A legutóbbi ásatások során a szakemberek egy 2,3 méter hosszú, vasból készült óriási dakoken kardot, valamint egy pajzs alakú bronztükröt fedeztek fel egy agyagrétegben, amely egy ötméter hosszú fakoporsót fedett.

Ahogy arra a tudósok rámutatttak, a japán régészeti lelőhelyeken talált bronztükrök általában lekerekítettek, ám a Tomiomaruyama temetkezési halomból származó, 64 centiméter magas és 31 centiméter széles tükör pajzs alakú. A hátoldalának közepe két lekerekített mintával kiemelkedik, amelyek megegyeznek a Kofun-korszakból származó „Daryukyo" tükrökre jellemző mintákkal.

A kutatók szerint a pajzs alakú bronztükör felülete a legnagyobb a Japánban eddig ismert bronztükrök közül;

az egyetlen hasonló méretű példa a fukuokai Hirabaru romoknál felfedezett bronztükör. A mintegy 2,3 méter hosszú kard pengéje enyhén meghajlított, ami tipikus példája a kígyóisten imádatához kapcsolódó dakoken kardokat.

Egy hatalmas, 2,3 méter hosszú, úgynevezett dakoken kardot tártak fel Forrás: Nara prefectural Archaeological Institute of Kashihara

És bár a fakoporsót még nem nyitották fel, de a régészek úgy vélik, hogy annak tartalma sértetlen maradt, mivel nincs nyoma sírrablásnak. Most azt tervezik, hogy ezt egy későbbi időpontban tanulmányozzák, most a kardot és a tükröt restaurálják.

– mondta Seigo Wada, a Hyogo Prefektúra Régészeti Múzeumának igazgatója az Asia & Japan Watch-nak, amit a HeritageDaily online tudományos portál idéz. – Nagy várakozással tekintünk a koporsó tartalmának tanulmányozása elé.

A fegyver a legnagyobb épségben felfedezett kard Japánban, a szakértők szerint szertartási céllal, a gonosz elűzésére használhatták.