Célegyenesben a Juno űrszonda

Jupiter, kép
Színes felvételt lőtt a Juno űrszonda a Jupiterről. A kép elkészülésének idején – vagyis június 21-én – a NASA szondája 10,9 millió kilométerre járt a gázóriástól. A kutatóeszköz július 4-én éri el a bolygót.

A képen a Jupiter mellett annak négy holdja (Ió, Europa, Ganümédész, Kallisztó) látható. A felvételt a Juno kamera (JunoCam) készítette el. A műszer az optikai tartományban állít elő színes képeket a bolygó légköréről.

A kép június 21-én készült, ekkor az űreszköz 10,9 millió kilométerre járt a gázóriástól Forrás: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Átfogó kép a Jupiterről

A Juno űrszondát a New Frontiers program második küldetésének keretében indították útjára 2011-ben. Ha minden a tervek szerint alakul, július 4-én érkezik meg a Jupiterhez, és majdnem két éven át fogja tanulmányozni a gázóriást.

A kutatóeszköz többek között mérni fogja az atmoszférában jelenlévő víz és ammónia mennyiségét, valamint kideríti, hogy a bolygónak van-e egyáltalán szilárd magja. Emellett átfogó képet ad majd a légkör mélyebb részeinek globális szerkezetéről és mozgásairól, összetételének változásairól, hőmérsékletéről, a felhők átlátszóságáról és a felhőrendszer dinamikájáról.

Végül, de nem utolsósorban, a Juno a bolygó mágneses mezejét is tanulmányozni fogja.