Folyamatos háború dúl a testében

fonálféreg, fehérvérsejtek
Ritkán gondolunk bele szervezetünk védelmi rendszerének pontos működésében: a Rockefeller Egyetem kutatói most time-lapse videót készítettek arról, hogyan támadják meg a fehérvérsejtek a mit sem sejtő fonálférget.

A Journal of Experimental Medicine tudományos folyóiratban jelent meg tanulmány, valamint néhány time-lapse videó arról, hogyan veszi fel a harcot a szervezet a különböző kórokozókkal szemben. Az egyik leglátványosabb felvétel fehérvérsejteket mutat, amelyek rávetik magukat egy mit sem sejtő fonálféregre.

A felvételt 80 perc alatt rögzítették, ennyi idő kellett a fehérvérsejteknek, pontosabban az eozinofileknek, hogy ártalmatlanná tegyék a fonálférget. Ez a fajta fehérvérsejt

főként az élősködők ellen harcol,

így ha a szervezetben megnövekszik a menyisége, sejteni lehet, hogy ilyesfajta fertőzés állhat a jelenség hátterében. Az eozinofilek emésztőenzimeket bocsátanak ki, amelyek lebontják a kórokozó - jelen esetben a fonálféreg (Nematoda) - testét.

Üldözi a fehérvérsejt a Staphylococcus baktériumot Forrás: Journal of Experimental Medicine

Az egyetem kutatói egyébként több más videót is készítettek, többek között egy Staphylococcus aureus baktériumot üldöző fehérvérsejtről, amely a vörösvérsejtek között próbál utat törni magának.