Noha úgy tűnik, hogy az 1999 után született gyerekek nagyon értenek az internethez, az Ofcam brit marketingkutató cég felméréséből az derült ki, hogy csupán a
12-15 éves gyerekek fele használja a netes keresőket ésszerű fenntartásokkal,
amikor az eredményeket szűri.
Ugyanezen korcsoport majdnem 20 százaléka vakon megbízik a keresőmotorokban. Azt mondták, hogy elhiszik, hogy minden kiadott eredmény biztosan igaz. (Ez azért némi javulás 2011-hez képest, mert akkor még a válaszadók 33 százaléka tartott minden eredményt igaznak.)
Ezeknek a „digitálisan naiv” gyerekeknek a jelek szerint fogalmuk sincs, hogyan működik az online marketing és a hirdetésipar. Manapság a 12-15 éves korosztályból csak háromból egy gyerekképes helyesen felismerni a szponzorált linkeket a Google keresési eredményeiben – még akkor is, ha ezek mellett a linkek mellett élénk narancsszínű dobozban ott áll az „Ad” vagy „Hirdetés” szó.
A korcsoport tagjainak kevesebb, mint a fele tudja, hogy a videóbloggereknek fizethetnek azért, hogy cégeket vagy termékeket reklámozzanak.
Csak egy terület van amellyel szemben a gyerekek is szkeptikusan állnak hozzá: a szociális média.
Tíz tinédzserből hét mondta, hogy egyetért a következő állítással: „Azt gondolom, hogy a legtöbb ember másként viselkedik online, mint amikor szemtől szemben beszélgetnek az emberekkel”. A korcsoporton belül is több lány értett egyet ezzel az állítással, mint fiú.