A Dal 2022: összeállt a döntős mezőny

A Dal 2022
A Dal 2022 megújult zsűrije: Mező Misi, Wolf Kati, Egri Péter és Ferenczi György
Vágólapra másolva!
Lezajlott a Duna Televízión A Dal 2022 második elődöntője, amelyben tíz produkció küzdött a zsűri és a közönség kegyeiért, közülük még négyen folytathatják a versenyt – így az első elődöntő továbbjutóival együtt összeállt a március 12-i döntő nyolcas mezőnye. Lássuk, hogy mit hallott a zsűri, hogyan értékelte az egyes versenyzőket, milyen pontszámokat osztott ki a mostani adásban!
Vágólapra másolva!

Tíz áthangszerelt szerzeménnyel folytatódott Magyarország dalversenye szombat este a Duna Televízión, ahol extra produkcióként az egyik műsorvezető, Király Viktor is színpadra lépett Radics Gigivel és Gerendás Danival. Az év dalszövegírója Pető Andrea lett, aki az Erdős Fruzsi által előadott dalnak (Azt beszélik) írta a szövegét.

A Dal 2022 zsűrije: Mező Misi, Wolf Kati, Egri Péter és Ferenczi György Forrás: MTVA / Sárosi Zoltán

Az élő versenyprodukciókat a szakmai zsűri, Wolf Kati, Mező Misi, Ferenczi György és Egri Péter értékelte, pontozta az alábbiak szerint.

Swing à la Django feat. Koszika: Utazás – 37 pont

"Ezt nevezem hangulatnak" – lelkendezett Rókusfalvy Lili műsorvezető. Wolf Kati szerint elemében volt a zenekar, ugyanazt érezte, mint a múltkori fellépésüknél: hogy nem versenyeznek, hanem muzsikálnak. Dicsérte az énekesnő hajlításait és magabiztosságát, miközben Mező Misi azt mondta, a szövegírásban még képezniük kellene magukat, majd a "nyolcadik kerülei boogie-t" emlegette. Egri Péter is a táncmozgásokra tanította a műsorvezetőket, a pesti éjszakákról nosztalgiázott, szépnek tartotta egyébként a szólamokat. "Szerintem megtaláltátok az énekesnőtöket" – vélte Ferenczi György.

Napfonat: Mint a zápor – 40 pont

Wolf Kati félt attól, hogy a dal éteriségét el fogja venni a zenekari kíséret, de nem ez történt. A női erőről elmélkedett, Mező Misi pedig örült, hogy az énekesnők a békét hozták el a stúdióba, amire most nagy szükség lenne az egész világon. A fantasztikus muzsikusokat dicsérte, úgy érezte, hogy nem lendítette ki a lányokat a komfortzónájukból, hogy a cappella helyett zenére énekeltek. Egri Péter a belső-ázsiai eredetet emlegette, sámánasszonyokat látott a színpadon. Ferenczi György a hegedűs játékát emelte ki, a zenekar végül megkapta a maximális pontszámot.

Andelic Jonathan JOTA: Elhiszem még – 35 pont

A közönség által továbbjuttatott énekes maga zongorázott, amitől sokkal bensőségesebbé, líraibbá vált a dala. Egri Péter ízlésesnek, kulturáltnak és alázatosnak nevezte az előadást, elájult a produkciótól, amit így, ebben a feldolgozásban érzett igazinak. "Olyan szép hangszíned van, tök egyedi" – méltatta az énekest Wolf Kati, miközben ő is úgy érezte, hogy sokkal szebb lett a dal, az íve is jobb lett. Mező Misinek az tetszett különösen, hogy Jonathan ezúttal "a teremtőt tette meg sztárnak" maga helyett.

Gubik Petra: Ez van, ez! – 36 pont

Ferenczi György az énekesnőnek "ezer százalékig, szívből" gratulált, érettnek nevezte az előadásmódját. A szöveg érthetőségét méltatta, a dal viszont kicsit túl volt hangszerelve szerinte, adott ezzel kapcsolatban egy sor szakmai tanácsot. Mező Misi szerint a dalból még jobbat kellett volna csinálni az új hangszereléssel, de igazat adott Ferenczinek – bár őt személy szerint nem zavarta ez a rész, annyira elvitte az előadás. Wolf Katinak is jobban tetszett az előző verzió, végül mind a négy zsűritag kilenc pontot adott.

Solére: Másért – 39 pont

Az énekesnő is magát kísérte zongorán, Rókusfalvy Lili szerint a produkció utáni pár másodperc csend magáért beszélt. Wolf Katinak nagyon tetszett a dal, úgy érezte, hogy az énekesnő "pőrén" állt ki a színpadra, csodálatosnak tartotta minden ízében az előadást. Egri Péter fantasztikus zenésznek látta Solére-t, és ő is kiemelte, hogy lemeztelenítette magát a zongora mögött, ami nagy bátorságra vall. Végül Mező Misi adott egyedül kilenc pontot, a többiek a maximális pontszámmal jutalmazták a hallottakat.

Ruby Harlem & Roy: Még ma este – 36 pont

Egri Péter jó értelemben könnyűnek, lazának, levegősnek érezte a produkciót, jobban tetszett neki ez a mostani verzió, mint a korábbi. Mező Misinek külön tetszett az a "gizdaság", hogy az egyik tag az asztalon dobolt: szerinte lehetett érezni a zsűriasztal mögött is a házibuli, a jókedvű jammelés hangulatát, amit a zenészek meg akartak idézni – ahogy azt az előadásuk előtt is elmondták. Wolf Kati is azt mondta, hogy menne a Ruby Harlem házibulijába, kilenc pontot adott, miközben Ferenczi György csak nyolcat.

Majoros Csenge: Földöntúli szerelem – 34 pont

Király Viktor nagy tapsot kért az egész zenekarnak, Ferenczi György szerint nagy ívű, amerikai hangszerelést és gyönyörű éneklést hallhattunk. A pesti Broadwayt emlegette, egyetlen kritikaként annyit mondott, hogy az énekesnő szólistaként nem vezeti elég határozottan a zenekart. Mező Misi is bizonytalanságot érzett Csenge hangjában, úgy érezte, nem mindig tudta a hátán vinni az együttest – de az út, amire rálépett, "rendben van" szerinte. Végül nyolc pontot adott, ahogy Ferenczi György is, míg a másik két zsűritag kilencet.

GRETA: Igazi kincs – 30 pont

Az énekesnő hegedűvel egészítette ki istent dicsérő dalát, Wolf Kati szerint sikerült is belőle közösségi dalt varázsolnia, egy tábortűz körül érezte magát – de pont ettől lett neki "civil" az előadás, elveszett a profi produkciók között. "Nem az lesz, hogy jön a Mező a hites szöveggel" – kezdte Mező Misi, aki a "civil" kifejezést kicsit degradálónak érezte, viszont az új hangszerelést ő is kicsit komolyabban vette volna: szerinte a hangszerek egyszerűen nem szóltak szépen együtt. GRETA megkapta az este legalacsonyabb pontszámát, egyúttal a Napfonat lett az első biztos továbbjutó.

MattSet: Most vagy soha – 34 pont

Rókusfalvy Lili egészen izgalmas zenei fordulatokat hallott, Egri Péter is elképedt: mintha egy másik zenekart hallott volna, ennyire jó zenészeknek viszont több teret, levegőt hagyott volna. Szerinte ez volt az este leginkább átdolgozott szerzeménye, hiányolt viszont egy kis "csibészséget". Ferenczi György is úgy vélte, hogy bátran nyúltak a fiúk a dalhoz, az énekben azonban hiányzott neki ugyanez a bátorság – mégis tíz pontot adott a produkcióra. Wolf Katinak jobban tetszett az előző, "húzósabb" verzió, végül 34 pont gyűlt össze a zenekarnak.

Pádár Szilvia: Kismadár – 39 pont

Wolf Kati meghatottan értékelte a táncdalfesztiválokat idéző produkciót: azon gondolkodott előtte, hogy miként lehet jól áthangszerelni, de ebben a verzióban is "megütötte a szívét". "Ebben a sorozatban nekem te vagy az énekesnő" – mondta Ferenczi György, majd visszautalt arra, amit korábban mondott, hogy egy szólistának erős kézzel kell vezetnie a zenekart. "Ezt megint megtöltötted" – méltatta Egri Péter, majd tíz pontot adott. Szilvia végül csak Ferenczi György miatt nem kapta meg a maximális pontszámot, de így is továbbjutott a döntőbe.

A második elődöntőben a Napfonat kapott egyedül maximális pontszámot Forrás: Facebook/A Dal 2022/MTVA

A zsűri pontszámai alapján az első három helyezett, vagyis a Napfonat, Pádár Szilvia és Solére automatikusan továbbjutott, a közönségtől pedig – a maradék hét előadóból – Andelic Jonathan JOTA kapta a legtöbb szavazatot, így ő is mehetett tovább a döntőbe. Az első elődöntőből Oláh Ibolya, a Third Planet, a Subtones, valamint Hegedűs Bori és Tempfli Erik duója jutottak még tovább, így ők is ott lesznek a jövő heti fináléban, ahol a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara kíséri majd a fellépőket.

Az első elődöntőről itt olvashat bővebben, az összes versenydalt (a már kiesettekkel együtt) itt tudja meghallgatni.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!