Pavel Stanchev: A TV2 Csoport megerősítésén dolgozunk, nem zárjuk ki a további bővítést sem

Pavel Stanchev
Vágólapra másolva!
Pavel Stanchev a magyarországi TV2 Média Csoport és a szlovén Planet TV vezérigazgatója szerint a lineáris tévézés előtt még szép jövő áll Magyarországon. Elégedett a nézettségi mutatókkal, azzal, hogy a TV2 Playra közel 600 ezer felhasználó regisztrált, és úgy véli, hogy a TV2 Csoportnál vannak a legjobb műsorvezetők is. Elárulta, miért vették elő másfél évtized után A Nagy Ő-t, és azt is, hogy tervezik-e az újabb Ázsia Expresszt. Visszaatér a Doktor Balaton, indul egy új heti, magyar sorozat és újra képernyőn lesz több kedvelt vetélkedő. 
Vágólapra másolva!

Mi volt az első tévés élménye és mi volt a kedvenc gyerekkori műsora?

- Hatéves voltam, amikor édesapám megvette az első tévékészülékünket Szófiában. Természetesen a kedvenc műsorom a „Good night, little kids" volt, ami, ha jól emlékszem, 19.50-kor kezdődött.

Mikor járt Magyarországon először, milyen emlékei vannak?

- Tizenkét éves voltam, amikor édesanyámmal először Magyarországon jártam 1978-ban. Vonattal jöttünk, és egy Jókai téren található apartmant béreltünk. Nagyon tetszett a város, jobban, mint azok, amelyeket addig láthattam: Kelet-Berlin, Drezda, Prága, Belgrád, Odessza. Budapest dinamikusabb, színesebb volt a szememben.

Egy ideje itt él, menyit ért magyarul?

- Meglepő módon elég sokat értek magyarul, főleg ahhoz képest, hogy sosem tanultam. Ez a tudás minden bizonnyal a tévénézésből, rádióhallgatásból, vagy a hétköznapi teendőkből, például éttermi rendelésekből ragadt rám.

Pavel Stanchev TV2

Hogy látja, a környező európai országokhoz képest miben más a magyar tévés piac?

- Nem tudok más olyan európai országról, ahol mindkét piacvezető csatorna – a TV2 és az RTL Klub – egy számjegyű átlagos napi közönségaránnyal bír – ez sokatmondó szám, amely jól mutatja, mennyire extrém módon kiélezett a verseny a hazai piacon. Ezért kell nekünk kiválónak lennünk, és minden szegmenst és műfajt lefednünk.

A tavalyi évben sem volt zökkenőmentes a tévés gyártás: milyen nehézségeket okozott a covid?

- Az első két lezárást követően már rutinosan kezeltük a vírushelyzetet a napi működésünkben. Általánosságban elmondhatom, hogy mindig optimista hozzáállással igyekszem kezelni a felmerülő helyzeteket.

Kik a kedvenc magyar műsorvezetői?

- Úgy gondolom, hogy a TV2-nek vannak jelenleg a legjobb műsorvezetői, számos díj is ezt bizonyítja. A konkurencia arcai közül is sokakat kedvelek, köztük kisebb csatornák tévés szereplőit is. Egyébként folyamatosan keressük az új képernyős arcokat.

Nagy nézettséggel mentek a TV2 show-i TV2



Mely TV2-es műsorokra a legbüszkébb?

- Mokka, Sztárban Sztár, Farm VIP, Szerencsekerék – az első kettő a TV2 zászlóshajói, a másik kettő pedig az én kezdeményezésemre került képernyőre, és nagyszerű csapatmunkának köszönhetően váltak sikeressé.

Nézzünk pár konkrét műsort! Nagyon hosszú szünet után tért vissza a Nagy Ő. Miért pont 2021-ben és miért pont ez a formátum?

- A pandémia világszerte a párkereső műsorok reneszánszát hozta, és több új formátum is napvilágot látott. Mi úgy döntöttünk, hogy egy már bizonyított műsort indítunk újra. Remek eredményeket hozott a műsor, amelynek döntője 16 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 korosztályban. A társkereső show a TV2 Play felületén is különösen népszerű volt, több 2 millió 200 ezer videó, valamint közel 3 millió oldal megtekintéssel.

A Nagy Ő visszatért Forrás: TV2

Lesz Ázsia Expressz?

- Legfrissebb információim szerint van esély arra, hogy ez a remek műsor visszatérjen a TV2 képernyőjére 2022-ben.

Milyen más műsorokkal készül a TV2 Csoport 2022 nyaráig?

- Elindult az Exatlon Hungary - All star verziója, jön a Sztárban Sztár, a Szerencsekerék, a Drágám, add az életed, továbbá egy új, heti sorozat, a Pepe, valamint érkezik a Doktor Balaton új évada is, amely sok fordulatot tartogat.

Újra lesz Doktor Balaton TV2

Mi lesz a Mintaapák sorsa?

- Novemberben és decemberben jól teljesített a SuperTV2 műsorán, a negyedik évadról jelenleg is folynak a tárgyalások.

Egyre több a fikciós, magyar sorozat a hazai tévéken, mi készül még a TV2 Csoportnál? Akár napi, akár heti sorozat.

- Napi és heti sorozatokkal is készülünk, ahogy korábban említettem. A kreatív tanácsadónk és vezető forgatókönyvírónk, Divinyi Réka segítségével, illetve a TV2 Akadémia közreműködésével egy új sorozatíró csapatot építünk és képzünk ki, ami elengedhetetlen a jövőbeli sikerekhez.

ugyanis már a globális streaming szolgáltatók kínálatához mérik őket. Ez minden televíziós tartalomszolgáltató számára komoly kihívást jelent, beleértve az olyan nagy nemzetközi szereplőket, mint a TF1 Franciaországban, vagy az RTL Németországban, akiknek bár nagyon erős a helyi piaci jelenlétük, de nincsenek olyan anyagi lehetőségeik, mint a Netflixnek, az HBO-nak vagy a Disney +-nak.

A Jóban Rosszbant miért kellett megszüntetni?

- Az előző válaszom nagyrészt megválaszolja ezt a kérdést is. Ahhoz, hogy versenyképesebbek legyünk a streaming szolgáltatókkal, jobban oda kell figyelnünk arra, hogy mire allokáljuk az erőforrásainkat, és a legmagasabb minőségre kell fókuszálnunk.

A latin-amerikai telenovellák helyét átvették a török sorozatok. Miért?

- A török sorozatok film minőségűek, éppen ezért Törökországban hetente kerülnek képernyőre. A forgatókönyvük jól kidolgozott, sok izgalommal és fordulattal. Kulturálisan is közelebb állnak a közép-európai mentalitáshoz a dél-amerikai napi sorozatokhoz képest, amelyek még szintén le tudják ültetni a nézőket a tévé elé, de inkább a napközbeni idősávban. Ezek amúgy drágábbak, mint a latin-amerikai telenovellák, hiszen nagyobb költségvetéssel készülnek, azóta pedig pláne, hogy megnőtt a népszerűségük Közel-Keleten és Afrikában is.

A hagyományos tévétársaságokat mennyire fenyegetik az újabb technológiák, a streaming-cégek?

- A nézők figyelméért folytatott küzdelem egyre intenzívebb, hiszen már nem csak a klasszikus lineáris tv csatornák, hanem a streaming szolgáltatók és a közösségi médián keresztül a hétköznapi emberekből influenszerekké váló véleményvezérek is gyártanak tartalmakat. Ami jó hír számunkra, hogy változatlanul nagy az igény a legnagyobb kényelmet nyújtó lineáris televíziós csatornák által gyártott tartalmakra, illetve ezen műsorok digitális visszanézésére.

Az ilyen típusú tartalmi diverzifikáció hozzájárul a hatékonyabb versenyhez, ugyanakkor felgyorsíthatja az iparági konszolidációt is. Ez tapasztalható az Egyesült Államokban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, és a régiónk is biztosan követi majd ezt a trendet. Örömmel tölt el, hogy ebben a környezetben is sikerült a TV2 Csoportnak mind lineáris, mind pedig digitális piaci pozícióban tovább erősödni.

Mennyire elégedett a nézettségi verseny alakulásával 2021-ben?

- Egyhuzamban 2021 volt a második év, amelyben a TV2 volt a legnézettebb csatorna a 4+, illetve a 18-49 éves korosztályokban Magyarországon. A teljes csatornaportfóliónk is megtartotta vezető szerepét mindhárom kiemelt célcsoport tekintetében, a Mozi+, a Super TV2, a TV2 Séf és a Spíler1 TV is nagyon szépen teljesítettek.

A TV2 showműsorai is nagy sikernek örvendtek, a Sztárban Sztár Leszek új évada rekord eredményeket ért el, a Farm VIP, a Bachelor – A nagy ő, a Séfek Séfe és a Dancing with the Stars is szépen teljesítettek. Szlovéniában a Nicsak, ki vagyok? és az Exatlon lokális változatai kiemelkedő közönségarányt értek el.

A Dancing with the Stars 2021-es győztesei Forrás: TV2/sajtoszoba.tv

Hogyan alakult a teljes és a tévés hirdetési piac 2021-ben?

- Erős fellendülés volt megfigyelhető, valamelyest a 2019-es szintet is meghaladta.

Változtak-e a hirdetők igényei? Milyen megoldásokat kínál számukra a TV2?

- A digitális média terjedésével is egy biztos pont marad a televíziós reklámozás, mivel elég jól mérhető, és az ügyfelek pontosan tudják, hogy mit vásárolnak. Az erőteljes keresletnek köszönhetően minden tévécsatorna összes reklámblokkja tele volt 2021 utolsó negyedévében. Ez ugyanakkor sem a nézőknek, sem a hirdetőknek nem jó. Emiatt az alternatív non-szpot hirdetési megoldásokon kívül, amelyeket nagy sikerrel kínál a TV2 az ügyfeleinek, sürgősen szükségessé vált a GRP árak növelése 2022-ben.

Hogyan teljesítenek az kábelcsatornák, melyek a legsikeresebbek?

- 2021-ben kiemelt hangsúlyt helyeztünk a kábelportfóliónkra, ami meghozta a várt eredményeket: a Mozi+ immáron a harmadik legnézetteb csatorna Magyarországon a TV2 és az RTL Klub után. A novemberben adásba került Hal a tortán új évada pedig abban segítette a TV2 Séfet, hogy megduplázza a közönségarányát októberről novemberre. A Spíler TV nézettsége szintén jelentősen nőtt a Bundesliga közvetítési jogok megszerzésének köszönhetően. Szinte minden nap négy csatornánk van a top 10 legnézettebb csatorna között, sőt, van, amikor öt is, ami szintén az RTL Magyarország elé helyez minket.

Vannak-e ezzel kapcsolatos újdonságok, bejelentések, változások?

- Továbbra is a kábelportfóliónk megerősítésén dolgozunk és nem zárjuk ki a további bővítést sem. Úgy gondolom, hogy a lineáris tévézés előtt még szép jövő áll Magyarországon.

Pavel Stanchev TV2

Megújult a TV2 streaming szolgáltatása, TV2 Play néven, és már applikáció formájában is elérhető – mik a tapasztalatok?

- Kevesebb mint egy év alatt a TV2 Play egy jól meghonosodott VOD platformmá vált, amely sok esetben a nézők első számú választásává vált. Sok pozitív visszajelzést kaptunk a telefonos applikációval kapcsolatban is.

ami azt mutatja, hogy jó stratégiát követtünk azzal, hogy egy felhasználóbarát és emberközeli digitális platformot építettünk. A TV2 Play mellett a csatorna online hírportálja, a sikeresen megújított tenyek.hu is folyamatosan frissülő videós tartalommal, hírekkel várja az olvasókat.

Hány regisztrált felhasználójuk van?

- A platform februárban indult, a szeptemberi regisztráció megnyitása óta a felhasználóink száma meghaladta a félmilliót, sőt a napokban elérjük a 600 ezer regisztráltat.

Milyen tartalmakat keresnek a netezők?

- A fő szórakoztató és reality műsoraink a legnépszerűbbek a platformon, mint az Exatlon, a Dancing with the stars, a Sztárban sztár leszek, a Farm VIP, de szintén keresett a Mokka.

Tervezik-e továbbfejleszteni a szolgáltatást?

- Egy prémium SVOD termék bevezetésén dolgozunk, amelyet a telekom-, kábel- és műholdszolgáltató partnereinkkel meg tudunk majd osztani.

Mi a TV2 Csoport stratégiája digitális téren?

- Ahogy említettem a digitális stratégiánk AVOD-fókuszú, hogy minél több embernek adjunk ingyenes digitális hozzáférést a tartalmainkhoz. Ez egybecseng a TV2 azirányú törekvésével, hogy megóvjuk az eredeti tartalmainkat attól, hogy a globális szereplők, mint a YouTube és a Facebook kannibalizálják őket. Másrészt szeretnénk segíteni a szolgáltató partnereinket is abban, hogy növeljék az egy felhasználóra jutó átlagos bevételüket és megőrizzék az előfizetőiket.

Ami a B2C SVOD kínálatot illeti, ez egy hosszabb távú folyamat, jelenleg a Spíler Extra tartozik ide, amely hasznos insightokkal lát el minket a területről.

Az interjúnak nincs vége, lapozzon a folytatásért!