Schell Judit: Elkerülhetetlen, hogy kritizálják az embert

A Dal 2018 
Schell Judit
Dal 2018 produkcio, TV müsor, Akvárium. 2017.12.06 Fotó: Csudai Sándor
Vágólapra másolva!
Január 20-án rajtol A Dal 2018, a zsűriben pedig ott ült majd Schell Judit is Both Miklós, Frenreisz Károly és Mező Misi mellett. Korábban nem vállalt zsűrizést ilyen nagy produkcióban, kicsit izgul is a feladat miatt, de örül neki, hogy idén a zenész szakmai képviselői mellett egy színész is elmondhatja, hogy milyennek látja a produkciót. Zenei ízléséről, a mezőnyről és arról is mesélt az Origónak, hogy milyen elvárásokkal kezd neki a feladatnak.
Vágólapra másolva!

Színészként mit tud majd hozzátenni a produkciókhoz, mit gondol, miért kérték fel erre a munkára?

Mint megtudtam Both Miklóstól, már évek óta beszélnek róla a háttérben, hogy ne csak zenei szakmai zsűri vegyen részt ezen a dalválogatón, hanem színészek is. A Dal egy jó ideje nem csak a dalról szól, hanem az egész produkcióról:

Azt gondolták, hogy erre a területre is hívnak egy zsűritagot, aki nem a dalt, a zenét, a szöveget nézi, hanem magát a produkciót is.

Fotó: Csudai Sándor - Origo

Mennyire nézi majd szigorúan az előadásokat?

Nem is tudom, még nem döntöttem el. Igazából azt sem tudom, hogy el kell-e ezt egyáltalán előre dönteni. Majd élőben kiderül.

Zsűrizett már korábban?

Ilyen nagy produkcióban még soha, de kisebb versenyeken igen. Volt korábban hasonló felkérés, de nem értem rá a munkáim miatt, így sajnos nemet kellett mondanom.

Milyennek látja az idei mezőnyt? Sok az ismeretlen név.

Igen, idén tényleg sok olyan előadó került be a válogatóba, akit még nem ismer az ország, és ez nagyon jó üzenet szerintem. Nem csak a belső, szakmai körökből lehet ide bekerülni, mindenki megkapja ugyanazt az esélyt.

Fotó: Csudai Sándor - Origo

Melyik zenei stílust kedveli, mit szokott hallgatni?

Rádiót hallgatok leginkább. Otthon amúgy is nagy a hangzavar, nem hiányzik hozzá a háttérzene. Vannak különböző időszakaim, nagyon változó, hogy mikor mihez van kedvem. A mostani modern, fiatalok által hallgatott zenétől a klasszikusig mindent szeretek, legyen az swing, jazz, bármi. Hangulat kérdése.

Mit keres majd a dalban, milyennek kell lenni annak a produkciónak, ami az országot képviseli?

Szerintem nem szabad kategorizálni. Nyilván az ember arra is gondol, hogy általában milyen a mezőny az Eurovíziós Dalfesztiválon, hisz láttuk már ezeket a fesztiválokat sokszor. De ez is sokféle, hisz egyik évben visszafogottabb dal nyert, a másik évben inkább az előadót díjazták, a harmadik évben nagyon expresszív dolog nyert.

Ez egy élő műfaj, így még az is lehet, hogy ami az előzsűrizés során működött, az később nem fog működni.

Ugyanúgy, mint egy sportolónál: az edzésprogramot úgy állítja be, hogy az olimpiai főszámban produkáljon, de lehet, hogy az előfutamban jobban teljesít, mint magán a döntőn. Én úgy döntök majd, hogy ott, abban a pillanatban mit tudnak nekem nyújtani a produkciók. A dalokat már ismerem, de pont ilyenkor számít majd sokat az előadó-művészet, a pillanat művészete.

Ott ülnek még hárman a zsűriben. Velük milyen a kapcsolat, az összhang?

Csak pár hete mutatkoztam be Mező Misinek és Both Miklósnak, Kareszt már ismertem 20 éve. Nem volt közös produkciónk, sosem dolgoztunk együtt, magánemberként viszont régóta vagyunk jóban. Vannak közös témáink, de szerintem mindenkivel meglesz a közös nevező. Mindenki nyitott, tehetséges ember, jót akarnak, és úgy látom, tényleg sokat tesznek az ügy érdekében.

Fotó: Csudai Sándor - Origo

Korábban szerepekben tűnt fel a képernyőn, most először kell véleményt formálnia. Tart a nézői visszajelzésektől?

Kicsit izgulok az első élő adás miatt, de nem vészes. Elkerülhetetlen, hogy kritizálják az embert, aki kirakja az arcát a képernyőre, annak számolnia kell ezzel.