Még hosszabb reklámblokkok lehetnek este a tévében

KY393 KY393037 Remote Control Entertainment Adults Only Beard Boyfriend Button Down Shirt Casual Clothing Caucasian Appearance Choice Comfortable Couch Couple Flemish Region Front View Girlfriend Holding HORIZONTAL Indoors Leisure Activity Lifestyles Men
Man using remote control while watching television
Vágólapra másolva!
Az Európai Bizottság aktualizálja az audiovizuális szolgáltatásokra vonatkozó uniós szabályokat, emellett célirányos megközelítést javasol az online platformokra vonatkozóan. Az új keretrendszer módosítaná a reklámokra vonatkozó előírásokat is.
Vágólapra másolva!

Az Európai Bizottság a héten a valamennyi szereplő számára igazságosabb környezet megteremtése, az európai filmalkotások támogatása, a gyermekek védelme és a gyűlöletbeszéddel szembeni hatékonyabb fellépés érdekében javaslatot tett az audiovizuális szolgáltatásokra vonatkozó uniós szabályok felülvizsgálatára - derül ki a szervezet közleményéből.

A reggel 7 és este 11 óra közötti idősávra vonatkozóan a teljes műsoridő 20%-ában megállapított általános korlátozás megmarad, azonban a jelenlegi óránkénti 12 perces korlátozás helyett a műsorszolgáltatók szabadabban választhatják meg, hogy a nap folyamán mikor sugároznak reklámokat. Vagyis

előfordulhat, hogy a főműsoridőben az eddiginél is több hirdetéssel találkozhatnak majd a tévénézők.

A műsorszolgáltatók és az online médiaszolgáltatók szintén az eddiginél rugalmasabban bánhatnak a termékmegjelenítéssel és a szponzorált tartalmak megjelenítésével.

Forrás: Photononstop/Photononstop/Eric Audras

A nagy mennyiségű videotartalmat kezelő és címkékkel ellátó platformok kötelesek biztosítani a kiskorúak káros tartalmakkal (például pornográfia és erőszak), illetve általában a polgárok gyűlöletkeltő tartalmakkal szembeni védelmét. Egyszerű

önszabályozás helyett a nemzeti audiovizuális szabályozó szervek mostantól hatáskörrel fognak rendelkezni a szabályok betartatására,

ami az adott nemzeti szabályozás függvényében akár pénzbírság kiszabását is jelentheti.

Az irányelv ezúttal gondoskodni fog arról, hogy a szabályozó hatóságok valóban függetlenek legyenek a kormánytól és az ágazattól, és így ténylegesen teljesíthessék céljukat: annak biztosítását, hogy az audiovizuális média a nézők érdekeit szolgálja.

Az európai televíziós műsorszolgáltatók jelenleg bevételük körülbelül 20%-át költik eredeti tartalmak beszerzésére, míg az online videotékák esetében ugyanez az érték nem éri el az 1%-ot sem. A Bizottság azt szeretné, ha a televíziós műsorszolgáltatók műsoridejük legalább felét továbbra is európai alkotásoknak szentelnék, az online videotékákat pedig kötelezni fogja arra, hogy kínálatuk legalább 20%-a európai tartalom legyen - írja az mmonline.