Bud Spencer nélkül is jól megy Terence Hillnek

Terence Hill Alpesi őrjárat
Vágólapra másolva!
Február 10-én ismét a Barátok közt-öt nézte a legtöbb magyar, a teljes lakosságból 1 millió 69 ezren voltak kíváncsiak az aktuális adásra. A dobogóra felfért még az RTL Híradó és a Fókusz, a TV2 először az ötödik helyen szerepel a Tények-kel, a Szulejmán is megelőzte. A Duna TV két műsorral jutott be a legjobb tízbe, a Maradj talpon!-tól alig maradt el a nemzeti főadó friss sorozata, az Alpesi őrjárat.
Vágólapra másolva!
Origo Médialift 2016. február 10. Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Szellő István, miután az RTL Klub Híradó-ja hozta az este legmagasabb közönségarányát, 26,2 százalékot. A Barátok közt ezzel szemben 24,5 százalékos közönségaránnyal zárt, a nézőszáma viszont magasabb volt, így

az RTL Híradó lett a nap második legnézettebb műsora, 978 ezren figyelték.

A Duna TV-n második részénél jár a Terence Hill főszereplésével készült Alpesi őrjárat, egyelőre szépen is megy, a teljes lakosságban hagyományosan jól teljesítő Maradj talpon! közönségarányától csak 0,1 százalékponttal maradt el, 12,2 százalékkal végzett. 501 ezer nézője volt, ezzel a nézettségi toplistára is felkerült kilencedikként. Mutatjuk grafikonon is, miként alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az ábrán a Comedy Central nem szerepel, a Nielsen méréseiből azonban kiderül, hogy a csatorna által előrángatott Dokik nem fut túl jól, a tegnapi két epizódot csupán az éppen tévézők 0,5, illetve 0,7 százaléka figyelte – a vígjátéksorozat főszereplője, Zach Braff ezért kapott tőlünk piros nyilat.

A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte 13,7 százalékos napi átlagos közönségaránnyal.

A TV2 11,9 százalékkal szerezte meg a második helyet, a Duna TV 6,9 százalékot hozott. A közmédia csatornái közül az M1 az ötödik, az M3 a tizedik lett – utóbbi hajszállal maradt el a Super TV2-től, miközben a Viasat3 a Film+-szal játszott döntetlent.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.