Érdekesebb sorozatot találtak a nézők a Barátok köztnél

Barátok közt
Vágólapra másolva!
November 23-án leginkább a Dr. Csont érdekelte az ötven év alattiakat, a korosztályból 337 ezren figyelték az aktuális epizódot. Második helyre került így a Barátok közt, harmadikra pedig az Éjjel-nappal Budapest, negyedik a Fókusz. A TV2 a Tények-kel szerepel először a legnézettebb műsorok listáján, Ördög Nóra új game show-ja a hetedik lett.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé megy David Boreanaz, a Dr. Csont aktuális epizódja volt a tegnapi nap legnézettebb műsora a vizsgált célcsoportban. A sorozatot az éppen tévézők 21,1 százaléka követte, a második helyre került Barátok közt-öt 17,6 százalék. Az Éjjel-nappal Budapest a nézőszám alapján a harmadik helyen végzett, közönségarányban viszont megelőzte Berényiéket, 19,6 százalékot ért el az ötven év alattiak körében.

Felfelé haladhat a TV2 a Tények-kel, a csatorna hírműsorát november 23-án 219 ezer néző követte a célcsoportban, az RTL Klub Híradó-ját 207 ezren – Azurák Csabának jár a zöld nyíl. A Tények az ötödik legnépszerűbb műsor volt az ötven év alattiak körében, a TV2 új game show-ja, a Kocka a hetedik helyen végzett – a konkurencia realityjét nem tudta legyűrni, ahogy a grafikonon is látható.

Piros nyilat kap Molnár Mátyás, a Sport7fő nem igazán hozta lázba a tévézőket, a Nielsen mérése szerint 3060 ilyen korú nézőt érdekelt.

Mutatjuk tehát grafikonon is, hogy alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az ötven év alatti nézők többsége este az RTL Klub kínálatát választja, délután azonban a Cool, a F+ és a Viasat3 is erős.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb heti közönségarányt érte el. A Duna TV és az RTL II zárja azonos eredménnyel a legnépszerűbb csatornák listáját, előttük az M2 és a Super TV2 áll.

A napot az RTL Klub nyerte 14 százalékkal,

a második helyen a TV2 végzett 10,7 százalékkal.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.