Bocs, leteszlek, kezdődik a Barátok közt

Barátok közt
Vágólapra másolva!
A TV2 a kifulladni látszó Ezek megőrültek végéig tartja a második helyet, de amint elkezdődik az RTL Klub szappanoperája, a középmezőnye süpped, és a Cool meg a Film+ csatornákkal vetélkedik.
Vágólapra másolva!

Felfelé halad mai Médialiftünkben Kulcsár Edina, hiszen két műsort is kapott gyors egymásutánban a TV2-, a minap például a TestŐrt: mi ez, ha nem gyors médiakarrier?

Felfelé megy még Pásztor Tibor, a Barátok közt szereplője: az RTL Klub régi vezérvitorlását jó szelek röpítik előre, október 6-án 25,6 százalékkal ment célcsoportban, a teljes lakosságból pedig 1 millió 129 ezer tévéző figyelte. Jellemző, hogy a következő műsorok már bőven 900 ezer alatt végeztek,

a szappanopera előnye tehát tetemes

. Lefelé megy viszont Taylor Atelian, a Jim szerint a világgal, ez fáradni látszik a Viasat3-on, mindkét esti része 2 százalék alatt maradt a 18-49-es célcsoportban.

Ma 18-59-ben nézzük a görbéket. Látható, hogy a Mokka erős reggel, az M1 is kedvelt a menekülthelyzet miatt, de az RTL-nek sem kell szégyenkeznie ezúttal a reggeli számok miatt, volt egy jó másfél órájuk.

Forrás: Origo / Nielsen

Délután látható, hogy a TV2-es telenovellákig több szereplő is megpróbált az élre kerülni, de a latin szeretők győztek végül. A Fókusz alatt úgy emelkedik az RTL görbéje, mint egy NBA-s a kosárpalánk alatt.

Forrás: Origo / Nielsen

Az esti grafikonon látszik, hogy a Hegyi doktor nélkül bajban lenne a Duna TV, amúgy meg az RTL-nek nincs jelentős riválisa főműsoridőben, még a TV2 célcsoportjában (18-59) sem.

Forrás: Origo / Nielsen

Mint az oszlopgrafikonon látható, 4 százalékponttal vezet ebben a korosztályban az RTL Klub, az M1-nek pedig voltak erősebb napjai. Tizediknek az M3 retrotévé is feljött.

Forrás: Origo / Nielsen

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.