Sandra Bullock jóval izgalmasabb, mint a felmelegített Hal a tortán

Sandra Bullock
Vágólapra másolva!
Augusztus 4-én a legtöbb néző a Barátok közt-öt választotta a 18-59-es célcsoportban, 446 ezren figyelték. Az RTL Klub sorozatát a Két hét múlva örökké és a Fókusz követte - más csatorna műsora nem is fért be az első ötbe, de a Coolnak szép számokat hozott a Dr. Csont és a New York-i helyszínelők.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Médialiftünkben felfelé tart Sandra Bullock, a Két hét múlva örökké-t több mint 350 ezer néző követte a 18-59-es célcsoportban, csak a Barátok közt előzte meg.

Szintén felfelé megy Gary Sinise, mivel a New York-i helyszínelők 11,5-ös közönségarányt ért el a Coolon - a Dr. Csont is szépen teljesített, a hatvan év alattiak közül 266 ezren követték a tegnap esti epizódot.

A Hal a tortán ismétlése nem hozott túl jó számokat a TV2-nek,

a főzőműsor az első húsz legnézettebb közé is alig fért be, 132 ezren nézték, ahogy Növényi Norbert vacsorával fogadta vendégeit - így ő piros, lefelé mutató nyilat kapott.

Nézze meg grafikonon is, hogyan alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el.

A napot toronymagasan az RTL Klub nyerte 12,9-es közönségaránnyal,

a második helyen végzett TV2 9,2-t, a harmadik Cool pedig 6,5-öt produkált. Az RTL II és a Story 4 zárják a sort, egyforma eredménnyel, csak kicsivel előzte őket a Comedy Central.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemzés gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.