Kétszemélyes hadsereg ostromolta az RTL Klubot

Dolph Lundgren Kétszemélyes hadsereg
Vágólapra másolva!
A július 28-i nézettség elemzésénél a 18–59-es célcsoportban mért adatokat vettük figyelembe, ez alapján a nap legnézettebb műsora újfent a Barátok közt lett, a korosztály tagjai közül 501 ezren voltak kíváncsiak rá. Ezt követi az Éjjel-nappal Budapest és A főnököm lánya amerikai című vígjáték, köztévés produkció nem szerepel az első tízben.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Ashton Kutcher, miután A főnököm lánya című vígjátéka a nap harmadik legnézettebb műsora lett, legalábbis a ma vizsgált, 18–59-es korosztályban, amelynek tagjai közül 336 ezer nézőt vonzott.

Késő este a Film+ nagyon beindult, az RTL Klubot ostromolta,

a lenti grafikonon látható, hogy néha sikerült is belekapnia. Itt a Kétszemélyes hadsereg érte el a legmagasabb közönségarányt, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak 12,6 százaléka követte – az akciófilm egyik főszereplője, Dolph Lundgren ezért tart Kutcherrel.

A Duna TV késő este a Molto Pavane – Erkel és Mahler című tévéjátékot tűzte műsorára, bemutatva a két címbeli zeneszerző elképzelt találkozását. Erkelt Incze József játszotta, ő viszont piros nyilat kapott, miután

az előadás csupán 0,6 százalékos közönségaránnyal zárt.

Mutatunk mindent grafikonon is:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább láthatja azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el a hatvan év alattiak körében.

A napot 12,6 százalékkal az RTL Klub nyerte,

de a TV2 mögött jól szerepelt a Cool is. A Duna TV az ötödik helyen áll, közvetlenül mögötte az M4 Sport, amely a Viasat3-mal teljesített egy szinten.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.