A mai Médialiftben Várkonyi Andrea és Csomor Csilla tartanak felfelé. Előbbi azért, mert a Tények az este legmagasabb közönségarányát hozta, az éppen tévézők 25,5 százaléka követte – nézőszámban is megelőzte az RTL Klub Híradó-ját, 736 ezer nézővel zárt, szemben a rivális 682 ezrével.
Csomor Csilla ismét visszatért a Barátok köztbe, a műsor pedig a nap legnézettebbje lett.
A Duna TV viszont megzuhant a Fábry után, a műsor 7,5 százalékos közönségarányával szemben a Munkaügyek már csak 3,5 százalékot tudott kitermelni, az Ond nevű karaktert játszó Dankó István ezért kapta a piros nyilat. Nézze meg grafikonon is, hogyan alakult az este:
Látszik, hogy a TV2 csak a Tények végéig tudta tartani a lépést az RTL Klubbal, az NCIS közben pedig egy időre már a Film+ is fölékerekedett –, ott épp az X-Men kezdetek: Farkas című film ment.
A Duna TV legmagasabb esti közönségarányát a Don Matteo hozta,
a Coolon pedig a Döglött akták volt a legnépszerűbb.
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi közönségarányt érte el. Az RTL Klub ez alkalommal csak 0,3 százalékpontot tudott ráverni a TV2-re, a Duna TV pedig 6,8 százalékkal stabilan a harmadik. A közmédia csatornái közül az M1 és az M3 szerepel még a listán, előbbi a hetedik, utóbbi a kilencedik helyen.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.