Fábry után megzuhant a Duna TV

Fábry Sándor
Vágólapra másolva!
Május 28-án nem akadt olyan műsor, amely elérte volna az egymilliós nézettséget, az első helyen álló Barátok közt-re a teljes lakosságból 938 ezren voltak kíváncsiak. Jól szerepelt A konyhafőnök és az Éjjel-nappal Budapest is, a Tények pedig a nézőszámot tekintve negyedik, a közönségarány szempontjából viszont az este legjobbja lett.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A mai Médialiftben Várkonyi Andrea és Csomor Csilla tartanak felfelé. Előbbi azért, mert a Tények az este legmagasabb közönségarányát hozta, az éppen tévézők 25,5 százaléka követte – nézőszámban is megelőzte az RTL Klub Híradó-ját, 736 ezer nézővel zárt, szemben a rivális 682 ezrével.

Csomor Csilla ismét visszatért a Barátok köztbe, a műsor pedig a nap legnézettebbje lett.

A Duna TV viszont megzuhant a Fábry után, a műsor 7,5 százalékos közönségarányával szemben a Munkaügyek már csak 3,5 százalékot tudott kitermelni, az Ond nevű karaktert játszó Dankó István ezért kapta a piros nyilat. Nézze meg grafikonon is, hogyan alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Látszik, hogy a TV2 csak a Tények végéig tudta tartani a lépést az RTL Klubbal, az NCIS közben pedig egy időre már a Film+ is fölékerekedett –, ott épp az X-Men kezdetek: Farkas című film ment.

A Duna TV legmagasabb esti közönségarányát a Don Matteo hozta,

a Coolon pedig a Döglött akták volt a legnépszerűbb.

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi közönségarányt érte el. Az RTL Klub ez alkalommal csak 0,3 százalékpontot tudott ráverni a TV2-re, a Duna TV pedig 6,8 százalékkal stabilan a harmadik. A közmédia csatornái közül az M1 és az M3 szerepel még a listán, előbbi a hetedik, utóbbi a kilencedik helyen.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.