A konyhafőnök bemosott egyet a TV2 napi sorozatának

Bánovics Marcsi A konyhafőnök Sokkot kapott a vega modell a disznólábtól
Vágólapra másolva!
Az április 23-i nézettségnél a 18–49-es célcsoportot vizsgáltuk, ez alapján az Éjjel-nappal Budapest lett a nap legnézettebb műsora, 443 ezer ilyen korú nézőt érdekelt. Az első ötben az RTL Klub műsorai szerepelnek, a többi hely a TV2-é, kivéve a kilencediket, ahova befért a Film+-on adott 2012.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben egyedül John Cusack utazik felfelé, miután a 2012 című filmjével kellőképp felhúzta a Film+ nézettségét, a katasztrófafilm egyedüliként került fel a tízes toplistára az RTL Klub és a TV2 műsorai mellé – persze csak a ma vizsgált, 18–49-es korosztályban. Lejjebb a grafikonon látható, hogy a film idején a Film+ a második legnépszerűbb csatorna volt, és ez hozta az este legmagasabb közönségarányát is a csatornának.

Látható az is, hogy A konyhafőnök lealázta a Jóban Rosszban-t, több mint 17 százalékpontot rávert a közönségarányban, 29,2-t ért el a napi sorozat 11,9 százalékával szemben – az egyik alapszereplő, Cseke Katinka ezért kapott piros nyilat. Vele tart a liftben Serfőző Kriszta is, akit a Kult.hu című művészeti magazin műsorvezetőjeként gyakorlatilag senki nem nézett itthon a vizsgált célcsoportban, hiszen az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,1 százaléka volt kíváncsi rá.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. Látható, hogy a napot az RTL Klub nyerte, méghozzá toronymagasan, hiszen a vizsgált célcsoportban 7,7 százalékpontot sikerült rávernie a legfőbb riválisra. Kitűnik az is, hogy a nemzeti főadót jobbára az idősek nézik, hiszen az ötven év alattiaknál csak 2,7 százalékos közönségarányt ért el, ami a hetedik helyre volt elég. A lista végén fej fej mellett áll az M1 és a Super TV2, mindkét csatorna 1,9 százalékkal zárt.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A kereskedelmi szempontból fontos főműsoridőben még jobban kitűnik az RTL Klub előnye, és látható a 2012 kulcsszerepe is, hiszen ebben az idősávban a Film+ már döntetlent játszott a Coollal – miközben a Duna TV az M3-mal teljesített egy szinten.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt mutatja meg, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.