Nem mindenki örül a Való Világ végének

VV7, Való Világ
Vágólapra másolva!
Sajnálhatja az RTL II, hogy véget ért a Való Világ, hiszen így nem maradt olyan esti műsora, amely elérte volna a 2 százalékos közönségarányt. Az Éden Hotel nem bír a Barátok közt-tel, még a TV2 által preferált célcsoportban, a 18 és 59 év közöttiek körében is közel 10 százalékkal elmaradt az RTL Klub napi sorozatától.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A ma vizsgált, 18-59-es célcsoportban – akárcsak a teljes lakosságban – a Fókusz lett a nap legnézettebb műsora, a korosztály tagjai közül 590 ezren figyelték, Gönczi Gábor ezért tarthat felfele a Médialiftben. Az Éden Hotel viszont nem bír a Barátok közt-tel, 11,3 százalékos közönségarányt ért el a napi sorozat 20,8 százalékával szemben. Az est legalacsonyabb közönségarányát a grafikonon is ábrázolt csatornák közül az RTL II hozta, az ott futó Dallas-ra az éppen tévézőknek csupán 0,3 százaléka volt kíváncsi.

Az alábbi grafikonon jól látszik az RTL Klub esti egyeduralma, illetve, hogy a TV2 az est második felében már a Film+-szal és a Coollal is birkózott – a Film+-nak a 23.15-től adott Túszjátszma hozta a legmagasabb esti közönségarányt, a 18-59-es célcsoportban 9,5 százalékot. Látható az is, hogy az RTL II a Való Világ végeztével mennyire visszaesett, egész este a legnépszerűtlenebb volt a vizsgált csatornák közül.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot a TV2 által preferált célcsoportban, vagyis a 18 és 59 év közöttiek körében az RTL Klub nyerte, ahogyan a 18-49-es korosztályban is – a TV2 a teljes lakosságban szerezte csak meg az első helyet, 14,7 százalékot ért el a rivális 14,5 százalékával szemben. A ma vizsgált célcsoportban a Film+ és a Cool ugyanúgy teljesített, az M1 az ötödik helyre került, a közmédia második csatornája pedig a nyolcadik lett a ranglistán.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.