Potyára helyszínel az NCIS csapata

NCIS
Vágólapra másolva!
Amilyen népszerű volt régen az NCIS a TV2-n, ma már legalább annyira nem megy, a 18-49-es célcsoportban a párhuzamosan futó műsorok közül jobb közönségarányt hozott a Való Világ, a Dr. Csont és a Film+ adása is. Január 29-i nézettség. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A ma vizsgált, 18-49-es célcsoportban a Való Világ 7 közönségarányban befogta a TV2-t, az M1 és a Cool éppen futó műsorának is fölé ment, a műsort vezető Lilunak ezért jár a zöld nyíl. Mellette nyomhatja a gombot az Éjjel-nappal Budapest egyik karakteres szereplője, Gábor is, hisz január 29-én a produkció délután is jól teljesített, az estét pedig egyértelműen vitte: a korosztályban a nap legnézettebbje lett, 445 ezren voltak rá kíváncsiak. Az NCIS-t viszont, amennyire népszerű volt régebben a TV2-n, ma annyira nem nézik, főszereplője, Mark Harmon határozottan lefele tart a Médialiftben.

Grafikonon is mutatjuk a délutáni és az esti közönségarány alakulását, amiből kitűnik, hogy az Éjjel-nappal Budapest mindkét napszakban jól szerepelt, este a műsor indulásakor kezdett szétnyílni az olló az RTL Klub és a TV2 között. Főműsoridőben nagyjából másfél óráig a Film+ volt a második legnézettebb csatorna, ekkor a Bölcsőd lesz a koporsód című amerikai akció-thriller ment, amely tizedikként a napi toplistára is felfért, 144 ezer nézőt vonzott.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább látható az a tíz csatorna is, amely a 18-49-es célcsoportban a legmagasabb közönségarányt érte el a 19-től 23 óráig tartó főműsoridőben. Az RTL Klub több mint a kétszeresét hozta a TV2 számának, és a korcsoportban az egész napot tekintve is nyert, bár korántsem ekkora különbséggel - 14,3 százalékkal zárt 11,7 ellenében. Az M1-et közel egyforma arányban nézték a Comedy Centrallal és az RTL II-vel, utóbbi nagyrészt a Való Világ-nak köszönhetően a hetedik helyig tornázta fel magát.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport - főleg főműsoridőben - az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.