Hiába harcolt az RTL Klub és a TV2

lovagi torna
Vágólapra másolva!
Január 28-án a teljes lakosságban ugyanolyan arányban nézték a két nagy kereskedelmi csatornát. Ahogy az lenni szokott, délelőtt és délután a TV2 szerepelt jól, este pedig az RTL Klub, de mindketten közel 15 százalékra hozták ki a napi átlagos közönségarányt.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünk különös szereplője egy majom, a Charlie – Majom a családban ugyanis elég népszerű a teljes lakosságban ahhoz, hogy délután a második legnagyobb arányban nézett csatornává tegye az M1-et. Mel Gibson jókedvűen figyeli Charlie virslis mutatványát, hiszen ő is felfelé tart, a Halálos fegyver 2 idején ugyanis a Film+ volt a második csatorna, a film összességében 8,1 százalékos közönségaránnyal futott. A Dr. Tóth viszont nem szerepelt jól a délutáni műsorsávban, nagyjából feleannyit hozott, mint a TV2-n azonos időben futó A macska – a két produkció közönségaránya 11,3 és 21,9 volt.

A grafikonokon látszik, hogy a délutánt egyértelműen a TV2 vitte, de a Cool is jól szerepelt, szűk három órán keresztül a második legmagasabb arányban nézett csatorna volt – ekkor német akciósorozatok mentek itt, a Medicopter 117 – Légimentők után két rész a Cobra 11-ből. Este a Viasat3 stabilan 5 százalék alatt maradt, az M1 csak a Híradó esté-vel ért fel 10 százalékig, az RTL Klub és a TV2 nem okozott különösebb meglepetést.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább láthatók a legmagasabb napi átlagos közönségarányt elért csatornák is: az RTL Klub és a TV2 ezúttal döntetlenre hozta ki a meccset, egyaránt 14,9 százalékkal zárták a napot – a két korcsoportban viszont az RTL Klub győzött. A teljes lakosságban az M1 a Coolt és a Film+-t is megelőzte, a 18–59-es célcsoportban azonban csak hatodik, 18–49-ben pedig a nyolcadik lett. A korcsoportos listákon a Duna TV nem is található meg, az M2 viszont jobban teljesített, a 18–59 év közöttiek körében 2,5 százalékot ért el, míg a tíz évvel szűkebb célcsoportban 2,6-ot.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.