Halkan pukkant Bagi-Nacsa felmelegített tréfája

Bagi Iván Nacsa Olivér Bagi-Nacsa
Vágólapra másolva!
Július 23-án a Barátok közt volt a 18–49-es célcsoport kedvence, a korosztály 368 ezer tagja figyelte. A dobogóra felfért még az Éjjel-nappal Budapest és a Helyszínelők, a TV2 először a hatodik helyen szerepel a Tények-kel. Duna TV-s műsor nem került az első tízbe, a Cool viszont két krimisorozattal, a Dr. Csont-tal és A mentalistá-val is ott van a listán. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben egyedül Laurence Fishburne utazik felfelé, miután

a Helyszínelők harmadik lett a nézettségi versenyben,

a ma vizsgált, 18–49-es korcsoportból 237 ezren voltak kíváncsiak a népszerűbb epizódra a kettő közül.

A TV2 szórakoztató műsora, a Hőhullám nem igazán kötötte le az ötven év alattiakat: 5,2 százalékos közönségaránnyal zárt, miközben az RTL Klub azonos időben futó műsorai jóval 20 százalék fölött mentek – az Éjjel-nappal Budapest 22,3, a Barátok közt pedig 26,4 százalékot hozott.

A Gyertek el a névnapomra című magyar film még rosszabbul teljesített, az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,5 százaléka figyelte. Nézze meg grafikonon is, hogy alakult az este!

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot az RTL Klub nyerte, miközben a Duna TV 3,2 százalékkal kullog a hetedik helyen.

A Cool szépen szerepelt, csupán 1,5 százalékkal maradt el a TV2-től,

meg is szerezte a harmadik pozíciót. A Viasat3 a Comedy Centrallal teljesített egy szinten, a Story4 pedig hajszállal előzte meg a nemrég indult M4-et.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.