1. A különlegesebb alapanyagok közül rájából közel hét kilogramm, ördöghalból öt kilogramm, Szent Jakab-kagylóból egy kilogramm fogy, egy évad alatt a versenyzők hét tarisznyarákot, több kilónyi tonhalfilét, és több mint tíz kilogramm borjúszüzet használnak fel.
2. A Piactéren sok olyan alapanyag megtalálható, ami ritkaság a hétköznapi konyhákban, mint például szarvasgombaolaj, fekete szezámmag, curry paszták, lila és édesburgonya, bulgur, pagodakarfiol, csírák, ázsiai fűszerek és olajok, kaffirlime-levél, citromnád, kókusztej, kumquat, csillagánizs, puy lencse és fürjtojás.
3. A ráját és az ördöghalat nem egyszerű beszerezni, mert ezeket egészben kell megkapni a versenyzőknek. Mivel a halászok lefejezik és bontják őket, közvetlenül őket kellett elérni a francia partoknál, hogy a megfelelő formában jusson el az alapanyag A konyhafőnök konyhájába.
4. A látszólag könnyű feladatok elkészítése sem egyszerű a versenyhelyzetben: az uborkasaláta, a majonéz vagy a buggyantott tojás időre történő tökéletes elkészítése is lehet éppoly emberpróbáló, mint az élő homár feldolgozása. A feladatokat a zsűri tagjai és a műsor szerkesztői közösen, hosszas tervezési folyamat során döntik el.
5. Hatféle friss fűszer és nagyjából ötvenféle kimért fűszer közül válogathatnak a séfjelöltek. Ezek mellett négyféle liszt és több különleges cukor, zsír és olaj is helyet kapott a Piactéren.
6. Az eddigi legnehezebb feladat a sushi és tavaszi tekercs reprodukciója volt, de a malacvégekkel is meggyűlt a versenyzők dolga: farok, fül és köröm állt rendelkezésükre az egyik adásban.
7. Konyharuhákból közel száz darab fogy a műsor ideje alatt, míg a papírtörlőkből több mint ezer tekercs. A kötényekből közel ötvennel számolnak a műsor készítői.
8. Az első évadban kétezer jelentkező közül választották ki a legjobbakat, a második évadban ez a szám csaknem kétszeresére nőtt az első jelentkezési hetekben. A tévében harmincnyolc szakács tűnik fel az új évadban.
9. A második évadban különös feladatot kapnak a séfjelöltek, éles szituációban is bizonyítaniuk kell. A versenyzők a PestBuda étteremben, a Spíler étteremben, a Kempinski hotelben, a Robinson étteremben és a Korda stúdió konyhájában főznek majd.
10. Bernáth József 2005 óta foglalkozik hivatásszerűen a gasztronómiával, kreatív séfként London egyik vezető catering-cégének a tagja. "Ha valaki igazán széles látókörű és tanult séffé akar válni, muszáj néhány évet külföldön töltenie" - vallja. Nagy álma, hogy nyolc-tíz éven belül nyisson egy szakács- és felszolgálóképzőt magyar és külföldi szakemberekkel azok számára, akik majd biztosítják a magyar gasztronómia jövőjét. Kedvenc étele a rakott krumpli füstölt kolbásszal és savanyú kisdinnyével.
Vajda Pierre eredetileg filmrendező, gasztronómiával, gasztroesztétikával 2000 óta foglalkozik hivatásszerűen. Két szakácskönyv társszerzője, emellett Ted Aprajev álnéven publikál étteremkritikákat. Közel 2000 étteremben megfordult már a világban.
Fördős Zé első receptfüzetét kilencéves korában kezdte összeállítani. Gasztrovideóiban főzött a francia Riviérán, hegyi patak partján, sikátorban, ezenkívül bemutatta Róma, London, Tunisz és Budapest legmenőbb streetfood helyeit is.
+1 A műsor logóján A konyhafőnök felirat fekete alapon, krétával rajzolt stílusban, kalligrafikus betűtípussal jelenik meg. Ezt egészíti ki az embléma, ami arany színben, a táblába beleégetett grafikaként szerepel. Az embléma távolról egy séfsapka formáját adja, közelről nézve azonban kiderül, hogy sok kis apró piktogramból áll össze, amik az ételkészítés folyamatához kapcsolódnak. A tervezésénél olyan szimbólumot kerestek, ami jól köthető a műsor témájához, azaz a konyhaművészethez.