Szulejmánt vagy a női kézis sikert nézte a tévéző?

Szulejmán sorozat
Vágólapra másolva!
Teljes lakosságban a TV2 nyerte a napot, de 18-49-ben és a 18-59-es korosztálynál már az RTL volt a jobb. Az M1-en a sport sokat javít, a Cool pedig szépen teljesít a középmezőny élén. Napi számok.
Vágólapra másolva!

Mint az alábbi grafikonon is látható, az RTL Híradó szerdán nézettebb volt a 18-59-es korosztálynál, mint a Tények, az időjárás-jelentés viszont még mindig a TV2 erős fegyvere – csak azt sajnálhatja a csatorna, hogy nem lehet kihúzni 2-3 órára. A Barátok közt végéig markáns RTL-fölény jellemezte az estét, a Hal a tortán a végére erősödött, az M1-en adott kézilabda pedig végig növelte közönségarányát: az odakapcsolók azt látták, hogy a nagy esélyes norvégok ellen vezet a magyar válogatott így sokan maradtak sportot nézve.

Forrás: Nielsen

A napot 16 százalékos közönségaránnyal a TV2 nyerte, az RTL Klub kicsivel 15 alatt maradt. Az M1 7,2 százalékot jegyzett a teljes lakosságnál, a kézimeccs pedig növelte számait az ötven éves kor alatti felnőtteknél is (4,1 százalék). A 18-49-es korosztálynál az RTL Klub nyert csütörtökön, és figyelemre méltó mg a Cool teljesítménye, a 6,2 százalék jónak számít.

Forrás: Nielsen

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.