Mi van a Class FM után? – rádiós hallgatottság

Cooky a Music FM-ről
Vágólapra másolva!
Másfél év alatt 800 ezerrel több lett a rádióhallgató a TNS Hoffmann felmérése szerint. Egyetlen országos kereskedelmi rádióként a Class FM első helye nem volt kérdés, de mi jön utána? Mennyiben tér el a vidék és Budapest preferenciája?
Vágólapra másolva!

2013 áprilisában indult el a Rádiós Médiaszolgáltatók (RAME) által felügyelt, a nemzetközi módszertanok hazai adaptációján alapuló új rádiós közönségmérés. Másfél év távlatából egyértelmű hallgatottságnövekedés figyelhető meg, míg az első adatpublikálás során, 2013 júniusában, a 15 évnél idősebb magyar népesség 57%-a hallgatott naponta rádiót, addig manapság ez már 66%-ra kúszott fel. Ez 800 ezerrel több napi hallgatót jelent, így heti szinten 7 millió 226 ezer, míg naponta 5 millió 632 ezer 15 évnél idősebb honfitársunk rádiózik – közölte a TNS Hoffmann.

Forrás: TNS Hoffmann

A rádióhallgatás növekedése az összes szereplőnél megfigyelhető, így magasabb hallgatottság mutatkozik a vidéki, a budapesti, a regionális és az országos kereskedelmi rádióknál, valamint a közszolgálati csatornák vonatkozásában is. A hallgatottság bővülése mindegyik korosztályban megfigyelhető, a fiataloknál és idősebbeknél egyaránt. A 15–29 évesek 63, míg az 50 évnél idősebbek 67%-a hallgat rádiót naponta.

Forrás: TNS Hoffmann

A 2014. augusztus–október közötti időszakban a rádiók hallgatottsági sorrendje nem változott. Az országos kereskedelmi és a közszolgálati rádió két legnagyobb csatornája egymilliót meghaladó napi közönséggel bír. Őket a regionális Music FM, illetve a Dankó és Juventus Rádió követi. Az elmúlt hetek és hónapok eseménydúsabb közélete a szöveges tartalmakat (is) kínáló rádiók hallgatottságában is jelentkezett.

A fővárosban a rádiók sorrendje eltérő, a Budapesten fogható (országos és budapesti) adók között a Music FM itt a harmadik helyen szerepel, míg az InfoRádió az ötödiken.

Cooky a Music FM-ről Forrás: Music FM

Fontos tudni, hogy attól, hogy a Klasszik, a Jazzy vagy más rádiók nincsenek az élmezőnyben, még nem tekinthetők sikertelennek, mert nagyon sok függ a lefedettségtől, az anyagi lehetőségektől, és elképzelhető, hogy a saját, szűkebb célcsoportjukban hozzák a kívánt elérést. Ennek megfelelően nehéz összehasonlítani az országosan fogható Class FM-et egy budapesti rétegadóval, úgyhogy az grafikonok is inkább tájékoztató jellegűek.

Csak azokról az adatokról publikálnak adatokat, amelyek a Rádiós Médiaszolgáltató Egyesület (RAME) tagjai. A Klubrádió nem, így nem jelenik meg az ábrákon. Interneten mindenesetre népszerű, ezen az oldalon például első.