De mi történt a Barátok közt után?

Barátok közt
Vágólapra másolva!
30 százalékról 15 alá esett az RTL Klub a szappanopera után, november 20-án, csütörtökön, de így is vígan nyerte az estét. Az M1 Gundel Takács vetélkedője után, a Híradó előtt esett, a TV2 pedig a Jóban Rosszban után zuhant egyet. Napi nézettség.
Vágólapra másolva!

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón, a nézettségelemzés során. Most előbbi van soron.

A grafikonon látszik, hogy teljes lakosságban a Tények és az RTL Híradó fej-fej mellett mentek, az időjárás-jelentést még sokan nézték a TV2-n, utána a szappanopera tartotta magát, de Liptai és Kasza vetélkedője már csak az épp tévézők 12-14 százalékát érdekli. Az RTL Klub szépen építkezett a Barátok közt végéig, amikor hirtelen a nézők fele elkapcsolt pár perc leforgása alatt: ritka az ilyen látványos zuhanás. Az epizód csúcsjelenete, egyben az este legnézettebb pillanata amúgy az volt, amikor Nóra letépte Zsófiról a ruhát a társasház sokat látott udvarán - itt látható.

Más kérdés, hogy a Hajsza a föld alatt című film így is viszonylag jól ment a többi tévéhez képest, 15 százalék körül. Az M1 a Maradj talponnal érte el napi csúcsát, ami a közönségarányt illeti, ezt később már a Bagi-Nacsa páros sem tudta reprodukálni, a Munkaügyek pedig pláne nem.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Az alábbi táblázaton az látható, hogy a közmédia egyes csatornája önmagához képest is alulteljesített, csak 6,2 százalékot ért el teljes lakosságban, az RTL Klub és a TV2 viszont döntetlenezett ebben a kategóriában. A fiatalabbaknál már az RTL a nézettebb, és 5 százalék fölött zárt a Film+ és a Cool tévé is.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző-gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány-adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18–59, vagy a 18–49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide!