Mostantól Metának hívják a Facebookot

Tíz leggazdagabb ember, Mark Zuckerberg
Facebook founder Mark Zuckerberg speaks at Georgetown University in a 'Conversation on Free Expression" in Washington, DC on October 17, 2019. (Photo by ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP)
Vágólapra másolva!
Mark Zuckerberg összemosná a valódi és a virtuális valóságot.
Vágólapra másolva!

A múlt heti pletykáknak megfelelően Mark Zuckerberg bejelentette az általa alapított vállalat nevének megváltoztatását, a Facebook mostantól Meta Platforms, röviden Meta névre hallgat. A cég által birtokolt szolgáltatások nevei viszont egy kivétellel maradnak a régiek: a közösségi hálózatának neve továbbra is Facebook lesz, továbbá az Instagram vagy a WhatsApp nevek sem változnak. A kivételt a virtuális valóságos sisakokat készítő Oculus jelenti, ez a márkanév teljesen megszűnik, a VR-headsetek Meta márkanéven lesznek elérhetőek a jövő évtől.

Mark Zuckerberg Forrás: AFP/Andrew Caballero-Reynolds

A mostani mozgolódás okát Mark Zuckerberg jövőképe jelenti, a Facebook atyja ugyanis a következő tíz év során szeretne egy olyan közösségi médiás ökoszisztémát létrehozni, amely elmossa a valóság, a virtuális valóság, továbbá a kiterjesztett valóság közti határokat. Kissé homályos, hogy a gyakorlatban mire és hogyan kell gondolni, a metaverzum névre keresztelt koncepció magyarázata során Zuckerbeg csak olyan dolgokat mutogatott, amelyeket az elmúlt tíz évben már láttunk a Metától vagy más techcégektől, de technikai problémák, vagy éppen érdeklődés hiányában rendre megbuktak.

Olyasmire kell gondolni, minthogy VR-headseteket viselő személyek virtuális terekben, avatarok formájában találkozhatnak egymással, hogy szocializálódjanak, játsszanak, közösen filmet nézzenek, pénzt költsenek. Ezzel szemben a kiterjesztett valóság lényege, hogy okosszemüvegen keresztül virtuális dolgok vannak „rávetítve" az igazi térre, így elméletben mondjuk lehetőség nyílhat otthon úgy beszélgetni egy távol lévő ismerőssel, hogy az avatarja látszólag a fotelben ül.

Mark Zuckerberg ezt a metaverzumot tartja a közösségi média következő evolúciós lépcsőfokának.

Állítása szerint a metaverzum felettébb tisztelni fogja a magánszférát, egy évtizeden belül milliárdok használják majd, és persze milliárd dollárokat mozgató üzletté válik majd.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!