Egy videojáték a Netflix fő ellenfele

epic games fortnite videojáték
Fortnite
Vágólapra másolva!
Nem csak a részvényeseket hökkentette meg a vállalat.
Vágólapra másolva!

Nyilvánosságra hozta a tavalyi utolsó negyedévre vonatkozó pénzügyi beszámolóját a Netflix, a hazánkban is már jó ideje elérhető videostreamelő szolgáltatás három hónap alatt 8,8 millió előfizetőt vonzott be, ezzel jelentősen felülmúlva az elemzők 7,5 milliós várakozásait. A cég 4,19 milliárd dollár bevételt és 133,9 millió dollár profitot termelt a kérdéses időszakban, azaz kiváló negyedévet hagyott a háta mögött.

Fortnite Forrás: Epic Games

A részvényeseknek kiadott pénzügyi jelentésének a legérdekesebb része ettől függetlenül a kihívásaival kapcsolatos. A Netflix nagy vonzereje, hogy az előfizetők kismillió sorozatot és filmet érhetnek el, így végső soron a vállalat minden olyan szolgáltatással rivális, ami elviszi az előfizetők és a potenciális előfizetők otthon eltöltött szabadidejét. A Netflix klasszikus ellenfelei a konkurens videostreamelők és a tévéadások, de a cég most rámutatott, hogy ez már nem teljesen igaz.

Az egyik legnagyobb ellenfelének jelenleg a többjátékos, battle royale stílusú Fortnite-ot tartja a Netflix.

Ez teljesen észszerű, hiszen a tavaly állítólag 3 milliárd dollár profitot (nem bevételt, profitot) generált Fortnite abszolút megállíthatatlannak tűnik, ipari mértékben viszi el a játékosok idejét. A streamelőszolgáltatás problémáját ettől független persze az jelenti, hogy számottevő átfedés van a Fortnite és a Netflix közönsége között.

A kérdéses videojáték ráadásul nem csak a potenciális és a meglévő Netflix-előfizetők idejét rabolja el, de a free-to-play üzleti modellje miatt fizetni sem kell érte. A Fortnite miatt új előfizetőkről csúszhat le, vagy meglévő ügyfeleket veszíthet el a videostreamelő szolgáltatás.

Ezután máris jobban érthető, hogy a Netflix miért kísérletezik az elmúlt időszakban az interaktív sorozatepizódok készítésével, a cég reményei szerint ezek talán jobban felkelthetik a játékokat preferálók figyelmét. Az interaktív epizódokban a nézők bizonyos pontokon döntéseket hozhatnak, hogy mi történjen, például mit reagáljon valamire az egyik szereplő.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!