Köszönhetően annak, hogy a magyar vásárlók még a környező országoknál is gyorsabban fejlődtek az online irányba, a magyar e-kereskedelem idén is 20-30 százalék körüli növekedést mutat, így elérheti akár az 500 milliárd forintot is.
Ennek tükrében nem meglepő, hogy az elemzők elképzelhetőnek tartják, hogy a fekete péntek által generált extra eladásoknak köszönhetően a novemberi forgalom valószínűleg idén először magasabb lesz a decemberinél:
tehát a Black Friday Magyarországon lenyomja majd a karácsonyi vásárlási szezont.
Mindezeket Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője mondta el egy sajtótájékoztatón, melyen bejelentette, hogy cége november 16-án az ötödik alkalommal rendezi meg a Black Fridayt. Ezen a napon akár 40% százalékos árengedménnyel lehet majd vásárolni: idén az elérhető akciós termékeken összességében mintegy
másfélmilliárd forintot spórolhatnak a vásárlók az eredeti listaárukhoz képest.
A 2015-ös logisztikai krízis (amikor is több futárszolgálat összeomlott, és sokan heteket vártak megrendelt csomagjaikra) óta az itthon működő futárszolgálatok elvileg folyamatosan fejlődnek, azonban
még a tavalyi ünnepi szezonban is átlagosan négy napot csúsztak a kiszállításokkal.
Az Extreme Digital viszont garantálja, hogy azok a vásárlók, akik az országszerte működő üzleteikbe kérik a kiszállítást, és ott személyesen veszik át a megrendelt terméket, ezt biztosan megtehetik legfeljebb 5 napon belül.
A házhozszállítást előnyben részesítő vásárlók Black Fridayes rendeléseit a cég legfeljebb 14 napon belül, nagy háztartási gépeket maximum 21 nap alatt szállítja házhoz.
A magyar jogszabályoknak megfelelően a fekete pénteki vásárlásokra is érvényes az online rendelések esetén előírt 14 napos elállási jog,
bolti átvétel esetén pedig áruhitelre is meg lehet vásárolni az akciós termékeket, vagy akár további extra garancia, vagy töréskár-biztosítási szolgáltatásokat igénybe venni.
A korábbi évek statisztikái alapján egy tipikus Black Friday-vásárló vagy valamilyen ajándékra szánt terméket, játékot, vagy nagyobb értékű tartós használati cikket (okostelefont, tévét, játékkonzolt, porszívót) vásárol. Emellett az olyan praktikus termékek is népszerűek, mint például az elektromos csavarhúzó, a lézeres távolságmérő, a kapszulás kávéfőző vagy a hoverboard, ez utóbbi termékek jelentős részét azonban inkább impulzusvásárlás során szerzik be az online vásárlók.
Ahogy a korábbi években, úgy várhatóan 2018-ban is jelentős számú rendelés érkezik majd a szomszédos országokban, illetve az Egyesült Királyságban és Németországban dolgozó magyaroktól, akik előszeretettel lepik meg itthon élő szeretteiket fekete pénteki akciós termékekkel.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!