Az adatvédelem helyett a tinik miatt bukhat a Facebook

Image of teenage girl in bedroom using laptop and phone Using Laptop Wireless Technology Headboard Real People Serene People Computer Using Phone Using Computer Text Messaging Teenage Girls Females Surfing the Net Multi-Tasking Fashion Model Reclining Loo
Photo showing a red haired, teenage girl reclining on the bed in her bedroom whilst using a laptop computer to surf the Internet and texting on a mobile phone.
Vágólapra másolva!
A családjuk bevételén is múlik, hogy mennyire használják a portált.
Vágólapra másolva!

Jó ideje nem titok, hogy a köreikben egykoron szenzációnak számított Facebook egyre kevésbé érdekli a tinédzsereket, ezt most a Pew Research Center a tinik közösségi média használatát firtató kutatása is újból megerősítette. A 13-17 éves korosztályba tartozó, egyesült államokbeli tizenévesek körében elvégzett reprezentatív felmérése szerint az érintettek 95 százaléka rendelkezik okostelefonnal, és 45 százalékuk szinte folyamatosan elérhető online.

Forrás: Getty Images/Mtreasure

Az abszolút legnépszerűbb közösségi szolgáltatásnak nem meglepő módon a YouTube bizonyult a körükben, a tinik 85 százaléka használja a videomegosztót. Itt válik érdekessé a helyzet: a második legnépszerűbb online szolgáltatásnak 72 százalékos használtsággal a Facebook tulajdonában lévő Instagram bizonyult, míg a harmadik helyre a Snapchat jött be 69 százalékkal.

A Facebook 51 százalékos használattal csak a negyedik lett. Ráadásul a Pew Research 2015-ös kutatása során még a megkérdezett tinik 71 százaléka vallotta, hogy használja Mark Zuckerberg közösségi hálózatát.

Van ugyanilyen érdekes, hogy a friss kutatás szerint a tinik esetében jelentős összefüggés van a Facebook használata és a családjuk éves bevétele között:

minél jobb anyagi körülmények között élnek, annál kevésbé jellemző rájuk a facebookozás.

A legfeljebb 30 ezer dollárt kereső háztartásokban élő tinédzserek 70 százaléka használja a Facebookot, 30-75 ezer dolláros háztartásokban már csak 56 százalék az arány, míg a legalább 75 ezer dollárból gazdálkodó háztartásokban 36 százalék.

Ha ez így megy tovább, akkor elképzelhető, hogy hosszú távon az adatvédelmi botrányok helyett inkább a puszta érdektelenségbe bukhat majd bele a Facebook.

A tinik által használt szolgáltatások „futottak még" kategóriájába a Twitter (32%), a Tumblr (9%), és a Reddit (7%) fértek be. A megkérdezettek 3 százaléka nem használta semelyik a hírünkben említett szolgáltatást sem.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!