Elhagyhatják a fiatalok a Facebookot

Crying girl in bed texting on smartphone Smart Phone Using Phone Text Messaging Relationship Difficulties Teenage Girls Young Women Women Females Surfing the Net Domestic Life Young Adult Typing Crying One Person Frustration Failure Sadness Grief Depressi
Girl in bed text messaging on smartphone
Vágólapra másolva!
Az USA-ban kétmillió 25 év alatti felhasználót veszíthet idén a hálózat.
Vágólapra másolva!

A köztudatba való berobbanását követő években a Facebook volt az egyik legmenőbb webhely a fiatalok körében, azonban az elmúlt időszakban már többször felmerült a piaci elemzők körében, hogy a szolgáltatást népszerűvé tett tinik és fiatalok lassan magára hagyhatják Mark Zuckerberg birodalmát. Ezúttal ez eMarketer rukkolt elő olyan beszámolóval, amelyet nehéz lehet majd lenyomni a Facebook részvényeseinek a torkán.

Forrás: Getty Images/iStockphoto/Martin Dimitrov

A piackutató cég szerint az idei évben már csak a 12-17 év közötti amerikai tinik fele fogja használni a Facebookot, ráadásul a közösségi szolgáltatás akár kétmillió 25 év alatti felhasználót is elveszíthet az USA-ban.

A fiatalok persze nem tűnnek el a közösségi médiából: az eMarketer szerint a Facebook tulajdonában lévő Instagram aktív felhasználói bázisa 1,6 millió fővel, míg a rivális Snapchaté 1,9 millióval bővülhet.

A kutatás szerint számos oka van annak, hogy a tiniket és a fiatalokat már nem érdekli annyira a Facebook. Julie Smith, egy tinikkel foglalkozó szociológus azt állítja, hogy a kérdéses korosztályba tartozók gyakran az „idős emberek hálózatának" titulálják a Facebookot. Állítása szerint az Instagram és a Snapchat részben azért jobb számukra, mert azokon keresztül gyorsabban kapnak visszajelzéseket.

A Facebookra egyre kevésbé jellemző a gyors visszajelzés, ráadásul annyira zajos, hogy a tinik időbefektetésként élik meg a használatát.

További érdekesség, hogy fotóközpontú közösségi hálózatokat a tinik jobbnak tartják a privát, és kisebb csoportokban való kommunikációra. Ez részint azért van így, mert a szüleik beléjük verték, hogy a Facebookon nagyon széles kört elérhet a kommunikációjuk, így egyetlen rossz lépéssel csökkenthetik mondjuk a főiskolára való bejutás, vagy a munkahelyszerzés lehetőségét. Az Instagram és a Snapchat lehetővé teszi számukra, hogy aránylag transzparens módon szabályozzák az üzeneteik közönségét.

A tinik körében való népszerűségének csökkenése a belátható jövőben nem jelent majd problémát a 2 milliárd felhasználóval büszkélkedő Facebooknak, viszont hosszabb távon gonddá válhat:

jöhet a tinik első olyan generációja, akiknek soha nem is lesz facebookos regisztrációjuk.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!