Kezdődik az autók akkuját töltő úttest tesztelése Franciaországban

2017.05.19. 08:00

Remek a koncepció, de érdemes fenntartásokkal kezelni a kivitelezhetőségét.

Folyamatosan csökken a teljesen elektromos hajtású autók ára, azonban a vásárlók egyelőre ódzkodnak a járművektől. Jogosan, hiszen a jelenlegi modellek egy töltéssel maximum pár száz kilométert képesek megtenni, az akkujuk feltöltése még gyorstöltővel is órákat vehet igénybe, ráadásul a nyilvános töltőállomásokból is kevés van. Hétköznapi városi közlekedésre teljesen megfelelhetnek az elektromos autók, de az ország másik végébe senki sem szeretne elindulni velük.

Renault Kangoo a Vedecom tesztpályáján

Forrás: Qualcomm

Jó ideje kering az ötlet, hogy az elektromos autók hatótávolságát az útburkolatba épített, vezeték nélküli töltőkkel lehetne a leghatékonyabban megoldani. Az ehhez szükséges technológiát jó néhány vállalat kutatja, többek közt a főként mobilos lapkakészletei kapcsán ismert Qualcomm is. Az Európai Unió külön kutatási alapot hozott létre a vonatkozó kutatások felgyorsítása érdekében, a FABRIC projekt keretében 9 millió eurót osztogat szét a technológia kutatásával és fejlesztésével foglalkozó vállalatok között.

Franciaországban most érdemi előrelépés történt az ügyben, a zéró károsanyag-kibocsátású közlekedés megvalósításának lehetőségeivel foglalkozó, 25 vállalatból álló Vedecom csoport ugyanis a Qualcomm meglévő technológiáját használva épített 100 méternyi autótöltésre alkalmas útburkolatot.

Papíron a technológia 20 kW teljesítményt képes leadni az autópályákon megszokott sebességgel haladó járműveknek.

Mindez persze elmélet. A Vedecom célja a technológia gyakorlati tesztelése, a FABRIC-os támogatásból megépített új tesztpályán praktikus körülmények mellett, két átalakított Renault Kangoo kisteherautóval vizsgáztatják majd a Qualcomm megoldását.

Hogy mi fog történni, az hamarosan kiderül. Ha nem is bizonyul életképesnek a Qualcomm jelenlegi töltőtechnológiája, a gyakorlati tapasztalatok akkor is rengeteget segíthetnek a továbbfejlesztésében.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!