A felhasználóktól szedne pénzt az AdBlock Plus

flattr plus
A kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad?
Vágólapra másolva!
Az Adblock Plus és a The Pirate Bay alapítói egy olyan szolgáltatást indítottak, amivel a hirdetésblokkolókat használó netezők és a kiadók is jól járhatnak.
Vágólapra másolva!

A népszerű hirdetésblokkoló szoftver, az Adblock Plus nemsokára egy új funkcióval bővül. A The Pirate Bay torrentoldal egyik alapítója, Peter Sunde az AdBlock készítőivel fogott új projektbe. A Flattr Plus célja az, hogy a reklámblokkolók használata

pénzt hozzon a tartalomgyártóknak,

azaz a honlapok tulajdonosainak.

A Flattr Plusra regisztráló felhasználók megadhatnának egy havi keretet (például öt dollárt), hogy mennyi pénzt szeretnének kedvenc youtuberük, hírportáljuk, vagy podacastjuk tulajához juttatni - minimum összeg nincs. A felhasználó továbbra sem látja az oldalon elhelyezett, idegesítő hirdetéseket az Adblocknak köszönhetően, de

az adománnyal támogatná az amúgy reklámbevételtől eleső kiadókat.

A szolgáltatás beépül majd az Adblock Plus bővítményébe, így követni tudja azt, hogy a felhasználó mely oldalakra látogat, milyen gyakran, és mennyi időt tölt el ott.

Hónap végén pedig ezen adatok alapján osztaná szét a pénzt a weboldalak tulajdonosai közt.

A kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad? Forrás: Flattr

Fontos megjegyezni, hogy nem a látogatások számát méri a szolgáltatás, a Flattr közleménye szerint az egyedi modell az elkötelezettséget és a figyelmet tekinti szempontnak. Így a kisebb, de minőségi és érdekes tartalmakat kínáló oldalak is labdába rúghatnak a sokat látogatott óriásokkal szemben,

nem a klikkvadászat kerül előtérbe.

Bármelyik tartalomgyártó csatlakozhat a Flattr Plushoz, legyen az YouTube-vlogger, hírportál, webshop. Csak azok kapnak kompenzációt, akik feliratkoznak a listára, amíg ezt nem teszik meg, a nekik szánt pénzt visszatartja a cég.

A cél első körben a tízmillió fizető felhasználó elérése, akik egy jelképes összeget: havi öt dollárt fizetnének.

Így jövőre összesen félmilliárd dollárt kalapoznának össze a kiadóknak.

A Flattr és az Adblock tíz százalékot venne le a bevételből.

Az Adblock Plus operációs vezetője, Ben Williams szerint a tízmillió fős kezdő bázis egyáltalán nem lehetetlen, lévén az Adblock Plusnak jelenleg már több mint 500 millió felhasználója van a világon.