Élesítette a Twitter a halálos algoritmust

Twitter felhasználó közösségi média
Vágólapra másolva!
A felhasználók múlt heti tiltakozása ellenére a Twitter élesítette új algoritmusát. Az idővonal már nem csak kronologikus sorrendben jeleníti meg a tweeteket, hanem a Facebookhoz hasonlóan válogat. Sokak megkönnyebbülésére azonban nem kötelező, szabadon dönthetünk, hogy használjuk-e.
Vágólapra másolva!

Bár a felhasználók kézzel-lábbal kapálóztak ellene, mégis élesedett a Twitter új idővonal-algoritmusa. A változtatásról múlt héten szivárogtak ki az információk, mint írtuk is, hatalmas felbolydulást keltve. A régi felhasználók a szolgáltatás elhagyásával fenyegetőztek,

és a Twitter halálát jósolták.

Jack Dorsey, a cég vezérigazgatója akkor kétértelmű nyilatkozatokkal próbálta lenyugtatni a kedélyeket, ám nem kellett hozzá sok idő, hogy kibújjon a szög a zsákból. Szerdán hivatalosan is bejelentette blogposztjában, hogy érvénybe lépett az újítás.

Mindenki eldöntheti, hogy szeretné-e Forrás: Origo

A Twitter egyik fő jellemzője, hogy idővonalán valós időben jeleníti meg a felhasználók tweetjeit – a Facebookkal ellenben, ahol egy hírhedten összetett algoritmusa válogatja ki azt, mi kerüljön az emberek hírfolyamjába.

A frissítés

szakít az eddigi kronologikus sorrenddel,

és a Facebook mintájára a legnépszerűbb tweeteket válogatja a szemünk elé, azaz olyan tartalmat, ami nagy valószínűséggel érdekelni fog minket.

Nem kötelező

A felhasználók örömére

a funkció nem kötelező, magunk dönthetünk, hogy szeretnénk-e.

Így azok, akik ellene voltak, azok ugyanúgy twitterezhetnek tovább, mintha mi sem történt volna.

Az alapbeállítás az eddig hagyományos idővonal maradt, amíg nem engedélyezzük az újat, addig semmi furcsaságot nem fogunk látni. A Beállítások közt a Tartalom szekcióban kapcsolhatjuk be,

ha kipipáljuk a „Mutasd a legjobb tweeteket” opciót.

A Twitter mérnöke szerint a változtatás indokolt: egyszerre több száz, akár ezer embert is követünk Twitteren, de a kronologikus sorrendben a fontos tweetek lecsoroghatnak. Az új algoritmus ezt a problémát orvosolja a válogatással.

Ez minden bizonnyal nem lesz egyszerű feladat, hiszen a Facebook is folyamatosan finomít, és próbálja kitalálni, mi az ami valóban érdekli az embereket.