A Facebook leszámol a klikkvadászokkal

facebook connection error news feed
Többé nem látjuk ezt az idegesítő üzenetet.
Vágólapra másolva!
Nem minden poszt érdekes, amit lájkolunk, és attól, hogy nem lájkoltuk, még lehet valami érdekes. Ezen az alapon vezeti be új változtatását a Facebook. A hírfolyamban immáron azok a posztok is előnyhöz jutnak, amelyek számszerűen nem, de minőségi alapon jó tartalmak. Ismét radikálisan eshet egyes oldalak forgalma. 
Vágólapra másolva!

A Facebook bejelentette, hogy a jövőben a posztok minőségét is jobban figyelembe veszi a hírfolyam tartalmának válogatásakor, így az érdekesebb tartalmak előnyhöz juthatnak a klikkvadász posztokkal szemben.

Az oldal rendkívül összetett algoritmusa számtalan faktor alapján válogatja ki, hogy mit rak be a hírfolyamba. Ezek egyike az, hogy

mit klikkeltünk, kommenteltünk, osztottunk meg legtöbbször,

így gyakran a szenzációhajhász és lájkvadász posztok még jobban tudnak terjedni.

Ezek azonban nem mindenesetben hasznos vagy érdekes dolgok: a Facebook-felhasználók visszajelzései szerint a vírusszerűen terjedő posztok sokszor egyáltalán nem érdekesek. És ez fordított esetben is igaz:

attól még, hogy nem lájkolunk valamit, lehet nagyon is érdekes.

A Facebook új csavarjával a mennyiség tényezője mellé bekerülne a minőség is, így az olyan sztorik is a szemünk elé kerülnek, amelyek amúgy nehezen tudnának érvényesülni.

Mi magunk döntöttünk

A Facebook mérnökei a felhasználók által visszaküldött, hírfolyammal kapcsolatos kérdőívek tanulságai alapján vezetik be a változást. Ez sokat segített nekik abban, hogy átlássák azt, mi lehet valóban érdekes.

A kutatást több ezer főn végezték, a tesztalanyok napi szinten értékelték a látott tartalmakat, vagy két poszt közül választották ki az érdekesebbet, ezekből az eredményekből dolgozik a cég.

Melyik érdekesebb: egy szép kép, vagy egy cikk? Forrás: Facebook

És hogy milyen hatással lesz ez az oldalak elérésére? A közlemény szerint: „A változások a közönség összetételétől, és a posztok aktivitásától is függenek.

Nehéz megtalálni az egyensúlyt

A Facebook folyamatosan változtatja, frissíti a válogató algoritmust annak érdekében, hogy

még több ideig tudja az oldalon tartani a felhasználókat.

Tavaly áprilisban három jelentősebb újítást is eszközölt ennek érdekében: ekkor a fizető oldalak és a barátok tartalmait emelte előre, ám ezzel a keveset vagy egyáltalán nem költő oldalak tartalmai elvesztek a hírfolyamban. Többen is tapasztalták a lájkok és kommentek, az organikus elérés látványos csökkenését.

Majd júniusban érkezett a See First funkció, amivel a kedvelt oldalak és barátok posztjait kiemelhettük a folyam tetejére,

ezzel kapva kicsit szabadabb kezet a válogatásban.

A Facebook ezzel nemcsak a felhasználók kedvére tett, de így próbált előnyt adni azoknak a cégeknek, oldalaknak, akik bár szerény büdzséből gazdálkodnak, de jó tartalmakat állítanak elő. Ezzel ugyanis maguk a felhasználók dönthettek arról, mit szeretnek: és ez jó visszajelzés is volt. Az új algoritmus szintén ezen erősít majd.

Felhasználják az érzelmeinket

Még beszédesebb következtetéseket lehet majd levonni a posztokkal kapcsolatban akkor, ha végre mindenhol kigördülnek élesben az új reakciók. Az ikonikus lájkon kívül ugyanis heteken belül megkapjuk a dühöt, szomorúságot, meglepődést, hahotázást, szeretetet kifejező emotikonokat,

hogy még árnyaltabban fejezhessük ki érzéseinket egy-egy poszttal kapcsolatban.

Jönnek "Haha" és a többiek Forrás: Facebook

A Facebook ezek alapján már azt is tudni fogja, mi az, ami szomorúvá, dühössé, vagy éppen meglepetté tesz minket – és ezt is annak érdekében használhatja majd fel, hogy még többet tapadjunk a tartalmak miatt a közösségi oldalra.