Keményen büntetnék a Facebookot a kamuhírek miatt

facebook olvas regisztráció
Zuckerberg szerint a kamuhírek nem befolyásolják a felhasználókat
Vágólapra másolva!
A németek aggódnak a 2017-es parlamenti választások miatt, ezért törvényben köteleznék arra a Facebookot, hogy folyamatosan figyeljék, és távolítsák el a közösségi oldalon terjedő álhíreket. Amennyiben ennek nem tenne eleget a cég, akár 500 ezer eurós büntetést is kaphatna egyetlen tartalomért. Persze mindez még csak javaslat szintjén létezik.
Vágólapra másolva!

A Facebook a héten jelentette be, hogy elkezdi jelölni a kamuhíreket. A felhasználók könnyebben jelenthetik, ha megtévesztő tartalmat találtak a közösségi oldalon, és külsős cégek segítenek annak elbírálásában, hogy valóban álhírről van-e szó.

Németország viszont nem bízik abban, hogy mindez elég lehet. A német szociáldemokrata párt vezetője, Thomas Oppermann egy olyan új törvény javasolt, ami arra kötelezné a közösségi óriást,

hogy külön irodát állítson fel az országban

a megtévesztő, illetve gyűlöletbeszédet terjesztő posztok folyamatos megfigyelésére.

Ugyan a techcégek aláírták fél éve az unió gyűlöletbeszéd elleni kódexét, melynek értelmében 24 órán belül fellépnek az online terjedő gyűlöletbeszéd ellen, még mindig nem elég hatékonyak az Európai Bizottság szerint. Nemrég azzal fenyegették meg a techcégeket, hogy törvényben fogják őket kötelezni a vállaltak teljesítésére, melynek elhalasztása büntetést vonhat maga után.

Úgy tűnik, az álhírekkel szembeni késői fellépésnek is hasonló következményei lehetnek a németeknél.

Zuckerberg szerint a kamuhírek nem befolyásolják a felhasználókat Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens

A Deutsche Welle lap szerint a német törvényhozók már vitatják a lehetséges büntetés mértékét. Akár 500 ezer euróra (körülbelül 156 millió forint) is bírságolnák a Facebookot egyetlen posztért, ha az nem kerülne eltávolításra 24 órán belül.

A németek a 2017-es parlamenti választások miatt aggódhatnak, pontosabban attól, hogy az álhírek befolyásolhatják annak kimenetelét. A Facebookot azzal vádolták az amerikai elnökválasztás után, hogy a közösségi oldalon terjedő álhírek hatással voltak a felhasználókra.

Zuckerberg ezt tagadta: szerinte őrült feltevés az, hogy a hamis tartalmak ekkora hatást válthatnak ki. Facebook-bejegyzésében pedig hozzátette, a közösségi oldalon közzé tett tartalmak 99 százaléka hiteles, és csupán egy százalékuk hamis, hiteltelen információ.