A város, ami Twitteren intéz ügyet

twitter
Vágólapra másolva!
A 3500 fős spanyol Jun város polgármestere gondolt egyet, és minden városi alkalmazottnak Twitter profilt csinált.
Vágólapra másolva!

A 140 karakterből álló miniüzenet-küldést lehetővé tevő közösségi médium egyelőre úgy tűnik, bevált a városnak (@Ayuntamientojun).

Mikor a polgármester visszatwittel

A 3500 fős város 600 lakójának már van Twittere, és lelkesen használják is. A városházán fel lehet iratkozni a szolgáltatás használatára, sőt, képzéseket is tartanak, amin megtanítják, hogyan lehet az üzenetekben időpontot foglalni a doktornál, bűntényt bejelenteni, vagy szólni, hogy elromlott a lámpa az utcában.

A The Guardian riportja kiemeli Elena Almagro, Jun lakosú takarítőnő esetét, aki Twitterrel sokkal mélyebben a közösség része lett, és ma már ezen a médiumon keresztül közvetíti a lakógyűléseket.

Visszajelzés az utcaseprőnek is

José Antonio Rodríguez Salas polgármester (@joseantoniojun) számára fontos volt, hogy a város összes alkalmazottjának legyen profilja. Az városka utcaseprője (@barredorajun) például sokkal megbecsültebbnek érzi magát, mióta a lakók rátwittelnek, hogy mennyire elégedettek a munkájával.

Menjen Twitter-en a bürokrácia mindenhol?

Jun egyelőre úgy tűnik, rengeteg előnyét látja a Twitter-re kitelepített adminisztrációs segítségnek. A polgármester szerint mióta bevezették a rendszert, 4 rendőr helyett elég egyet alkalmazniuk, és

a városházán a sorok lerövidültek, mivel Twitter-en az összes kérdésre választ kaphatnak.

Abban sem lát különösebb problémát, hogy egy amerikai tulajdonú cégre támaszkodik a város - azt viszont valódi veszélynek találta, hogy lehetnek olyanok, akik anyagi okok miatt kimaradnak.

A Twitter mindenesetre felfigyelt az esetre, és vizsgálják, hogyan tudnák kiterjeszteni a bürokrácia talán új modelljét az olyan metropoliszokra, mint Chicago, New York, vagy San Francisco. Arról, hogy mi történik, ha a routerek elromlanak, senki sem nyilatkozott.