Zöld jelzést kapott a Telekom és a Telenor

facebook messenger mobil nő válás válókereset telefon férj szomorú
Vágólapra másolva!
A Magyar Telekom és a Telenor vizsgálata lezárult, hatósági szerződést kötöttek az NMHH-val, ennek keretében módosították és kiegészítették az ügyfelek tájékoztatását, hogy mindenki tudja, milyen jogok illetik meg az ajánlat kapcsán.
Vágólapra másolva!

Hatósági szerződéssel lezárult a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által indított eljárás, melynek keretében a Magyar Telekom és a Telenor július 1-jei hatállyal bevezetni kívánt, a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosítását vizsgálta.

Mint közös közleményben foglalmaztak: előremutató módon sikerült rendezni a módosítás kapcsán kialakult helyzetet, és

így biztosítani az előfizetők jogainak érvényesülését.

A telekomos módosítás:

A Magyar Telekom a hatósági elvárásoknak megfelelően módosította és kiegészítette a 2015 májusában az előfizetőknek küldött, a 2015. július 1-jétől tervezett kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatról szóló előfizetői tájékoztatást.

A szolgáltató vállalta, hogy a teljes körű tájékoztatás érdekében az érintett közleményt kiegészíti és előfizetői figyelmét újabb értesítéssel hívja fel a módosítással kapcsolatos jogaikra. Így például ha az előfizetők a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlatra annak kézhezvételét követően 15 napon belül

úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak.

Az értesítést a számlás (postpaid) előfizetők a 2015. július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg, míg a Domino (prepaid) előfizetők SMS-ben kapják meg, a kiegészítő tájékoztatás pedig a szolgáltató honlapján érhető el a www.telekom.hu/dijvaltozasok címen.

A kiegészítő tájékoztatás nem vonatkozik azokra az előfizetőkre, akik egyedi előfizetői szerződésüket 2015. május 1-jét követően, már a szolgáltató által közzétett új díjtételek elfogadásával kötötték meg.

A telenoros módosítás:

A Telenor személyre szabott tájékoztatást ad ügyfelei számára a változásokról. Ennek megfelelően már június 24-től SMS üzeneteket küldtek az érintett előfizetőknek a kétoldalú szerződésmódosításról, így kiegészítve a korábbi tájékoztatást.

Az SMS-ben szereplő linken keresztül az előfizető személyre szabott információt kap a saját díjszabásáról és annak várható módosításáról. Döntésüket ezzel kapcsolatban a Telenor bármely ügyfélszolgálati csatornáján jelezhetik, majd

ennek függvényében lép, vagy nem lép hatályba a díjváltozás július 1-jével.

Ellenőrzik a megvalósulást

A hatóság folyamatosan ellenőrizni fogja a hatósági szerződés teljesítését, és kiemelt figyelemmel kíséri a módosítással kapcsolatban beérkező előfizetői panaszok alakulását. A két szolgáltató pedig vállalja, hogy ezzel kapcsolatban tájékoztatja a hatóságot.

A szolgáltatók és a hatóság a megállapodás megkötésével is kifejezték elkötelezettségüket a fogyasztói érdekek hatékony védelme iránt.

Az Origót kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.