Beépülnek az újságok a Facebook-appba

facebook instant articles
A National Geographic már a támogatott magazinok között van.
Vágólapra másolva!
A Facebook applikáció mostantól tízszer gyorsabban tölti be a kiválasztott híroldalak cikkeit, mert azok az alkalmazás részét képezik majd. Ezzel az új funkcióval viszont a lapok hirdetései is megérkeznek, újfajta reklámokkal bombázhatják a felhasználót.
Vágólapra másolva!

Megérkezett a Facebook Instant Articles funkciója, amely lehetővé teszi, hogy a közösségi oldallal partnerségre lépő újságok és hírportálok cikkei közvetlenül a mobilapplikáció hírfolyamában jelenjenek meg, elkerülve a böngészők megnyitásával járó várakozást.

A Facebook szerint a felhasználók legtöbbször cikkeket és híreket osztanak meg a hírfalon, ezek betöltése azonban a leglassabb, átlagosan 8 másodperc. A vállalat szerint az Instant Articles tízszer gyorsabbá teszi a cikkek megjelenítését, amik így a hírfolyamba egyből kikerülnek.

A szöveg mellett a cikkben található fotók is rögtön nagyíthatóvá válnak, nem kell arra várni, hogy egy külső alkalmalzás, például böngésző beolvassa teljes méretében. A beillesztett videók is automatikusan elindulnak.

A National Geographic már a támogatott magazinok között van. Forrás: Facebook

Az Instant Articles egyelőre csak iPhone-on, az Egyesült Államokban érhető el. Első körben négy lap: a New York Times, a National Geographic, a BuzzFeed és az NBC News olvasható az új funkció segítségével. A tesztüzem után viszont tovább bővül a paletta: a The Atlantic, a The Guardian, a BBC News, a Spiegel és a Bild cikkei is feltűnnek majd a rendszerben. Az iOS-es tapasztalatok alapján fejlesztik tovább és hozzák el más platformokra is a funkciót.

A hirdetések is megérkeznek

Az Instant Articlesről először márciusban hallhattunk. Sokakban felmerült a kérdés, hogy a Facebookkal partnerségre lépő hírszolgáltatóknak miért éri meg átadni a saját anyagaikat egy harmadik félnek, elvégre így kattintásoktól és bevételtől esnek el. A Facebook azonban erre a dilemmára is talált egy megoldást: a cégek

reklámokat is rakhatnak a cikkbe, a bevétel pedig az övék marad.

Amennyiben a Facebook saját reklámjai jelennek meg az említett anyagban, akkor az abból befolyó összeg 70 százaléka üti a cikk szellemi tulajdonát birtokló vállalat markát.

Hogy ez hogyan hat ki a vállalati szférára, hogyan törekszik a Facebook egyre nagyobb kontrollra, azt elemző cikkünkben olvashatja el.

A kiválasztott híroldalak sokkal gyorsabban nyílnak meg. Forrás: Facebook

Ha van kutya, Ön is szűrhet

Kevésbé jelentős, ám kényelmes újdonság lehet az az ismerős- és oldalszűrő funkció, amit a Facebook most kezdett tesztelni néhány kiválasztott felhasználón keresztül. Páran észrevették, hogy

a mobilapplikáció jobb felső sarkában megjelent egy kis kutya képe.

Erre kattintva egy olyan ablak nyílik meg, amelyen keresztül az ismerősöket és oldalakat rendezhetjük sorba.

Ez a lista aztán a hírfolyam felett fog megjelenni, így biztosítva bennünket arról, hogy a fontosnak ítélt személyes és weblapok újdonságai ne vesszenek el a megosztások tengerében. A Facebook már korábban is vezetett be újításokat, amely a közeli ismerősöket helyezte előtérbe, így ez a lépés nem meglepő.