Tarol a Facebook Magyarországon

Vágólapra másolva!
Elsősorban kapcsolattartásra használják a magyar felhasználók a közösségi oldalakat. A legnépszerűbb platform hazánkban a Facebook. Ez derült ki a Kutatópont intézet legfrissebb felméréséből, melyben a felnőtt lakosok közösségi média használati szokásait vizsgálták.
Vágólapra másolva!

Tízből négy felnőtt rendelkezik aktív felhasználói profillal a Facebook közösségi oldalon, így ez a legnépszerűbb portál Magyarországon, olvasható ki a Kutatópont reprezentatív felméréséből, melyet kétezer, 18 év feletti magyar lakos személyes megkérdezésével készítettek. Második helyen a Skype található, harmadikon (a portált használók és regisztrált tagok összesítése szerint) a Youtube, negyedik a Google+. A többi portált - a Twittert, a Netlogot, a MySpace-t, vagy a Tumblr-t - alig használjuk, csupán a felnőttek 1-4 százaléka.

Nem keresünk munkát Facebookon

A felnőttek mintegy felének, 44 százalékának van csupán profilja valamelyik közösségi oldalon. Közülük is inkább a fiatalokra, a 18-29 éves korosztályra (75 százalék), a budapestiekre (55 százalék), és a felsőfokú végzettséggel rendelkezőkre (62 százalék) jellemző.

A legtöbb felhasználó a barátaival (17 százalék), vagy a családjával (13 százalék) tartja a kapcsolatot napi rendszerességgel. Szórakozásra minden tizedik ember használja a közösségi oldalakat. Munkakeresésre, a partnerekkel való üzleti kapcsolattartásra csupán tíz felhasználóból hat használja a közösségi médiát.

Népszerű a csetelés

A kutatásban kiemelten vizsgálták azt is, az emberek milyen tevékenységeket, milyen rendszeresen végeznek a Facebookon. Az aktív tagok napi szinten leginkább hírt adnak magukról, csetelnek, üzeneteket küldenek, ez a felhasználók 35 százalékára jellemző. További 21 százalék ismerői profilját tekinti meg, vagy a kedvelt oldalakat látogatja meg (16 százalék).

A Facebook-tagok 13 százaléka naponta legalább egyszer lájkol vicces, szórakoztató dolgokat, 10 százaléka meg is oszt ilyeneket, ugyanennyien lájkolnak zeneszámokat is. Minden más funkciót elenyésző mértékben használnak.

A politika háttérbe szorul

Az emberek a közösségi oldalakon nem foglalkoznak politikával, tízből hét válaszadó soha nem nyilvánul meg közéleti kérdésekben - mondta Rabcsánszki Laura, a Kutatópont médiakutatási igazgatója. A szakember szerint a marketingesek számára sem Kánaán már ez az oldal, ugyanis az emberek fele nem kíváncsi a cégek, szervezetek megnyilvánulásaira.

A feltevéssel ellentétben nem túl gyakori a felhasználók körében, hogy egy személyt, vagy céget kövessenek a Facebookon. A tagok 75 százaléka semmilyen oldalt nem követ figyelemmel. Ha mégis, akkor leginkább: az aktív tagok 8 százaléka egy énekes, a szeretett márka vagy színész (6 százalék), vagy politikai szervezet (4 százalék) oldalát nézegetik.