Szigorítás és leépítés a Yahoo-nál

Vágólapra másolva!
Szigorúbb munkavégzéssel és a kevésbé sikeres termékek megszüntetésével igyekszik talpraállítani vállalatát a Yahoo új vezére.
Vágólapra másolva!

Hatalmas vitát váltott ki a Yahoo új vezérének intézkedése, amelyen megszüntette az otthoni munkavégzést a cég alkalmazottai számára. Marissa Mayer tavaly nyári kinevezése óta ez az egyik legradikálisabb változás a cég életében, amelyet szemmel láthatóan számos más is követni fog. Mayer a hírek szerint hónapok óta figyelte, hogy kik és mennyit használják a Yahoo rendszereihez távoli hozzáférést biztosító eszközöket, és arra a következtetésre jutott, hogy az otthonról dolgozók nem töltenek elég időt munkával.

A vezérigazgató korábban számos kedvezménnyel és juttatással próbálta becsalni az alkalmazottakat. Mostani döntése azonban már parancs: az eddig otthnról bejelentkezők kénytelenek lesznek bejárni munkahelyükre, ezzel is erősítve a csapatszellemet és növelve a hatékonyságot. Egyelőre azonban úgy tűnik leginkább a heves ellenállás kovácsolta csapatba a Yahoo dolgozóit, akik nem szívesen búcsúznak el előjogaiktól. Mayernek természetesen támogatói is akadnak, leginkább az egykori Yahoo vezetők között, akik szerint a cégnek korábban is gondot okoztak az otthon lustálkodók.

Kényelmi szolgáltatásokkal van tele a Yahoo főhadiszállás Forrás: Yodel Anecdotal/Yahoo! Inc.



A cégen belüli átalakítások nem csak az alkalmazottakat érintik, a Yahoo számos termékét is megszünteti a következő hetekben, eltűnik a Clues, az App Search, a Sports IQ, az Avatars, a Message Boards és az Updates API valamint a Blackberry alkalmazás. A meglévő adatokat és profilokat még egy hónapig lementhetik a felhasználók, akik pedig telepítették az alkalmazást továbbra is használhatják, de már nem kapnak hozzá frissítéseket illetve támogatást.

A kevésbé sikeres szolgáltatások és termékek megszüntetésével a Yahoo-nak elég forrása lesz a népszerűbb odalaira koncentrálni, mint a Yahoo Mail vagy a Flickr. A vállalat átalakítása kevésbé látványos módon is megmutatkozik, az amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelethez legutóbb benyújtott éves jelentésben a Yahoo öndefiníciója szerint “tech vállalat”, szemben a korábbi “digitálismédia-vállalat” meghatározással. Ez az apróság is mutatja, hogy a termékfejlesztésben jártas Mayer mennyire eltökélten szeretné médiavállalatból újra információtechnológiai céggé alakítani a Yahoo-t.