Így utazzuk körbe az országot a nappalinkból

Magyar Turisztikai ügynökség, Applikáció, alklamazás, VR-Túra
A legkülönfélébb területeket "barangolhatjuk" be.
A Magyar Turisztikai Ügynökség VR-Túra alkalmazásával virtuális túrákat tehetünk Magyarország legszebb tájain, és megnézhetjük a természeti kincseket, a városokat, a múzeumokat, Magyarország sok-sok csodáját és sokszínű térségeit. Ez pedig jó segítség lehet abban, hogy megtervezzük a járvány utáni bakancslistánkat, és eldöntsük: hol kezdjük majd az ország rejtett kincseinek felfedezését.

A virtuális utazgatás egyelőre nagyjából az egyetlen tökéletesen biztonságos módja annak, hogy felfedezzük az ország csodás tájait, esetleg olyan kulturális látnivalóit, mint mondjuk a jelenleg nagyon korlátozottan nyitva tartó múzeumok, kastélyok és egyéb rendezvényhelyszínek. De tudjuk, hogy valamikor ez a helyzet véget ér majd, addig pedig ezt a módszert mintegy kedvcsinálóként is alkalmazhatjuk arra az időre, amikor a vírushelyzet és az időjárás egyaránt megengedi majd, hogy újra kedvünkre járjuk az országot.

Megtervezhetjük, merre szeretnénk kirándulni akár majd élőben is. Forrás: Origo

Megtervezhetjük így azt, hogy merre induljunk, milyen nevezetességeket nézzünk meg személyesen is, és ha majd arra kerül a sor, nem fogunk tanácstananul ülni a térkép felett, hanem kész útiterveink lesznek jó pár kirándulásra. Hogy pontosan mennyire, az csak tőlünk függ, a Magyar Turisztikai Ügynökség alkalmazásában ugyanis a jelenlegi állás szerint

532 helyszín 360 fokos panorámaképe található meg,

és ezek között több mint 200 olyan is van, ahol nemcsak kívülről, hanem belülről is körbenézhetünk, és olyan helyeket is bejárhatunk virtuálisan, ahova a népszerű online térképek panorámakamerái nem jutottak el.

Így használjuk

Az alkalmazás Android és iOS verzióban is elérhető, ami azt jelenti, hogy Android alapú telefonok és táblagépek mellett iPhone-on is használható. Miután telepítettük a programot, már el is kezdhetjük a látnivalók felderítését. Haladhatunk általunk meghatározott irányban is, de ha nem vagyunk nagyon otthon Magyarország turisztikai látványosságai közt, akkor nyújt segítséget igazán a rendszer, mert regionálisan is szörfözgethetünk benne. Így tehát nemcsak az általunk már ismert nevezetességeket nézhetjük meg közelebbről, de szinte játszva bővíthetjük a turisztikai műveltségünket is.
Mindezt nemcsak a kijelzőt tapogatva, az ujjunkkal navigálva tehetjük meg, hanem a telefont egyfajta virtuális szemüvegként használva forgathatjuk is a készüléket, és így a mozgást észlelve a rendszer forgatja majd a szemünk előtt a tájat is. Így, ha kiállunk az erkélyre, és a kezünkkel, vagy valamilyen virtuális szemüveggel leárnyékoljuk a telefon oldalait, tényleg olyan érzésünk lehet, mintha épp túráznánk egyet. Csak éppen így sokkal egyszerűbb beülni egy kávéra valahova – mondjuk a nappalinkba.

A legkülönfélébb területeket "barangolhatjuk" be. Forrás: Origo

De a kávé előtt beleshetünk Tisza-tavi Ökocentrumba vagy a csarodai középkori templomba, a levegőben lebegve láthatjuk különleges nézőpontból a Balatont vagy a pannonhalmi főapátságot, vagy akár a tömeg felett idézhetjük fel a balatoni, soproni fesztiválok hangulatát. Megcsodálhatjuk a Mezőhegyesi Ménesbirtokot vagy a boglári Gömbkilátóról elénk táruló, lenyűgöző balatoni panorámát, mindezt a telefonunkon vagy a tabletünkön. Emellett pedig arra is lehetőségünk nyílik, hogy hazánk turisztikai térségeit egy az egyben járjuk végig a kiemelt attrakciókon keresztül. A panorámaképek már több mint két éve készülnek, van olyan 360 fokos fotó is, amely 120 darab nagy felbontású képből került összeállításra, így a legapróbb részletek is jól láthatók.

Akár korábbi fesztiválokra is beleshetünk. Forrás: Origo

Ráadásul az összes helyszín egyszerre letölthető WiFi-kapcsolaton keresztül, így akár a munkahelyünkön, ebédidőben is csaphatunk egy kis „nézelődést", és azon sem kell aggódnunk, hogy a mobilinternetünk havi keretébe belefér-e a virtuális felfedezés.
Az alkalmazás nemcsak nekünk, magyaroknak mutatja be az országunkat, hanem mindazon külföldieknek is, akik, ha majd megtehetik, ellátogatnának hazánkba, hiszen az applikáció több nyelven is képes kommunikálni (kilenc nyelven, hogy egészen pontosak legyünk.)

A VR-Túra alkalmazást innen tölthetjük le Android és iOS rendszerre.

"A cikk a Magyar Turisztikai Ügynökség támogatásával jött létre."