Charles Spence oxfordi professzor digitális fűszerezésnek nevezte el legújabb megfigyelését, miszerint a jól megválasztott zene tizenöt százalékkal fokozza az ízek élvezetét. „Ez egy nagyon izgalmas kutatási terület: kitalálni, ahogy a különböző érzetek – ez esetben hangok és ízek – keveredésével hogyan fokozható a tapasztalás örömre” – vázolta fel projektjét Spence.
Az akadémikus legfontosabb megállapításai szerint a füleink tudattalanul is informálják ízlelőbimbóinkat, illetve az egyének ugyanazokhoz a hangokhoz gyakran ugyanazokat az ízeket párosítják. A savanyú éles, az édes kerekebb, a keserű általában mélyebb hangokhoz kötődik. Egy kísérlet során kiderült, hogy ha az emberek sombre zenét hallgatnak, a csokoládét keserűbbnek érzékelik; míg lágyabb hangok mellett ugyanazt a csokit édesebbnek vélik.
A Krug pezsgőgyártó cég is elkezdte alkalmazni a módszert. Nekik már saját applikációjuk is van, amely összepárosítja a zenéket a különböző évjáratú pezsgőkkel. A muzikális paletta pedig elég széles, Bryan Ferrytől Csajkovszkijig, igyekeznek lefedni a legtöbb ember ízlését.
A sztárséfek közül Heston Blumenthal fogadta meg a professzor tanácsát az azóta már díjnyertes, Fat Duck in Bray nevű éttermében.
A színekkel kapcsolatos hasonló kutatások még folyamatban vannak, de az időközbeni eredmények szerint megállapították, hogy bár másképpen, de szintén befolyásolják az ízérzékelést.