hirdetés

Kamu lehetett a fürdőkádas Phelps-reklám

2012.08.19. 15:10

Michael Phelps ügynöke, Peter Carlisle szerint semmi esély nincsen arra, hogy a Nemzetközi Olimpiai Bizottság elvegye az amerikai úszó londoni érmeit. Az olimpia ideje alatt tilos bármilyen reklámtevékenységet folytatni, a 22 olimpiai érmet nyert sportolóról azonban több helyen is megjelent egy olyan fotó az interneten, amelyen egy luxustáska mellett a kádban ül.

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság úgynevezett 40-es szabálya szerint a játékok ideje alatt - idén ez a július 18. és augusztus 15. közötti időszakra vonatkozott - tilos a sportolóknak bármilyen nem hivatalos reklámtevékenységet folytatniuk. Aki ezt megszegi, arra akár a legkomolyabb büntetést is kiszabhatják, és törölhetik az eredményeit.

Michael Phelps a pekingi nyolcaranyas olimpia után Londonban négy arany és két ezüstérmet szerzett, ezek azonban az ügynöke szerint nincsenek veszélyben, pedig több internetes oldalon is megjelent augusztus 13. óta egy olyan kép, amelyen Michael Phelps egy kádban ül, miközben mellette a földön egy Louis Vuitton táska hever.

"Nem szegte meg a 40-es szabályt, ez ilyen egyszerű" - nyilatkozta Peter Carlisle az AP hírügynökségnek. "Csak az számít, hogy a sportoló mit engedélyezett. Most azonban Michael nem adott engedélyt semmilyen kép közléséhez. Egy fotó illetéktelen felhasználását körülbelül annyira lehet kontrollálni, mint azt, hogy ne törjenek be egy lakásba" - mondta a 18-szoros aranyérmes Phelps ügynöke.

Forrás: AFP

A nagy presztízsű táskagyártó cégnek valóban indult egy reklámkampánya Phelpsszel, de csak a NOB-embargó lejárta után, csütörtökön vette kezdetét, és jóval ötletesebbnek tűnik, mint a fürdőkádas. A neves Annie Leibovitz által készített fényképen Phelps az egykori szovjet tornásszal, Larissza Latinyinával beszélget egy kanapén ülve. A 27 éves úszó az 1934-es születésű ukrán bajnoknő 18 érmes (kilenc arany, öt ezüst, négy bronz) rekordját adta át a múltnak Londonban, ahol újabb öt érmével 22-ig jutott (tizennyolc arany, két ezüst, két bronz).

Carlisle szerint lehetetlen követni, hogy mi történik a Phelpsről megjelenő képekkel, sokszor ismeretlen cégek is kérés nélkül felhasználják az úszó hírnevét termékeik népszerűsítéséhez.

A valóságos Louis Vuitton-kampány esetében azonban másról van szó: ügynöke szerint Phelps nem akármilyen társaságba lép, hiszen korábban olyan ikonikus figurákat kért fel reklámarcának a cég, mint a színész Sean Connery, a U2-énekese, Bono vagy az orosz politikus, Mihail Gorbacsov.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Most
Top 12 óra
Ajánlat
Ajánlat
Ajánlat