Brutális mezőny gyűlhet össze a WTCR-ben 2019-re

AUTO - WTCR SUZUKA  -  2018 japon auto championnat du monde circuit course fia motorsport tourisme wtcr cup octobre Start race 3 during the 2018 FIA WTCR World Touring Car cup of Japan, at Suzuka from october 26 to 28 - Photo Francois Flamand / DPPI
Start race 3 during the 2018 FIA WTCR World Touring Car cup of Japan, at Suzuka from october 26 to 28 - Photo Francois Flamand / DPPI
Vágólapra másolva!
Habár egy forduló még hátra van a túraautó-világkupa első idényéből, a 2018-as szezon vége előtt már egyre több pletykát hallani azzal kapcsolatban, hogyan alakul a WTCR 2019-es mezőnye. A WTCC és a TCR International Series összeolvadásából létrejött sorozat a jelek szerint igencsak népszerű az autóversenyzők körében, mert olyan pilóták tervezik a csatlakozást a bajnoksághoz, mint Augusto Farfus, vagy a háromszoros túraautó-világbajnok José Maria Lopez.

A legfontosabb, magyar vonatkozású változás, hogy a Touring Car Times értesülései szerint

Michelisz Norbert jelenlegi csapata, az olasz BRC Racing Team jövőre kettő helyett négy Hyundai i30 N TCR-t indítana.

Michelisz Norbert csapattársa lehet Gabriele Tarquini mellett az ETCC-t, WTCC-t, több formaautós sorozatot is megjárt, jelenleg a DTM-ben versenyző brazil Augusto Farfus, valamint a szintén túraautó-menő holland Nicky Catsburg.

Nicky Catsburg (balra) és Néstor Girolami 2017-ben csapattársak voltak, jövőre mindketten visszatérhetnek Forrás: DPPI/Clement Luck

Az Yvan Muller Racing kiszállhat a WTCR-ből, a csapat versenyzői (és a tulajdonos) Yvan Muller és Thed Björk a kínai-svéd Lynk & Co és a Cyan Racing közös projektjében vesz részt Yann Ehrlacher-vel együtt. Azt még nem tudni, a negyedik Lynk & Co 03 TCR-t ki vezetheti.

A Cyan Racing Lynk & Co 03 TCR-e lehet a mezőny meglepetésautója Forrás: Origo

A visszatérők között szerepel Néstor Girolami is. Az argentin versenyző Japánban a német Münnich Motorsport Hondái és honfitársa, Esteban Guerrieri körül lődörgött, és

úgy tudjuk, a szezonzáró makaói hétvége után tesztelni is fogja a csapat egyik autóját, szóval könnyen elképzelhető, hogy megörökli a Cyan Racinghez igazoló Ehrlacher helyét.

Girolami 2017-ben a Polestar Cyan Racing színeiben versenyzett, de saját bevallása szerint 2018-ra nem talált lehetőséget a WTCR-ben, annak ellenére, hogy mindig is Európában szeretett volna versenyezni.

- mondta a TouringCarTimes-nak sejtelmesen Girolami.

A jelenlegi 26 helyett akár 30 autó is lehet majd egyszerre a pályán Forrás: Francois Flamand / DPPI/Francois Flamand

Sok szurkoló örömére könnyen lehet, hogy újra a pályán láthatjuk a háromszoros WTCC-bajnok José María Lópezt is. A jelenleg a Formula E-ben és a FIA World Endurance Championshipben szereplő argentin pilóta visszavágyik a túraautózásba. "Egyértelműen visszavágyom. A WTCC-ben eltöltött három szezon életem legjobb szakasza volt. Csak a Le Mans-ban megszerzett dobogóm és a győzelmem Fujiban versenyezhet vele.

A túraautózásnak köszönhetem, hogy Európában versenyezhettem, és hogy olyan jóbarátokat szereztem, mint például Michelisz Norbert"

- mondta López a TouringCarTimes-nak.

José María López visszatérésének sokan örülnének Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

A Volkswagen csoporthoz tartozó márkáknál nem várható túl nagy jövés-menés: Frédéric Vervischnek és Gordon Sheddennek kétéves szerződése van az Audi Sporttal, és Jean-Karl Vernay is szeretne a német gyártónál maradni. Ugyancsak kétéves szerződés köti a VW-hez Rob Huffot, nagy valószínűséggel jövőre is a Sébastien Loeb Racing színeiben, Mehdi Bennani csapattársaként versenyez majd.

Élő szerződése van a súlyos balesete után Japánban visszatért Tiago Monteirónak is a Hondával, de hogy melyik csapat autóját vezeti majd, még nem tudni.

Kevin Ceccon Szuzukában pole pozíciót, futamgyőzelmet, egy harmadik és egy hatodik helyet is szerzett az Alfával Forrás: Jean Michel Le Meur / DPPI/Jean Michel Le Meur

Csapattársa személye egyelőre kérdéses, a nagy öregek - Gianni Morbidelli és Fabrizio Giovanardi - nem váltak be, keresik még Ceccon kollégáját.

A WTCR promótere a jelenlegi 26 helyett jövőre 30 autót szeretne a pályán látni.

A túraautó-világkupa így könnyen a bajnokok bajnokságává válhat,

hiszen ha a fenti szóbeszédek igaznak bizonyulnak, akkor a mezőny legalább kétharmadát profi autóversenyzők alkotják majd.

A 2018-as szezon évadzáró fordulója november 15-e és 18-a között lesz Makaóban.