Vágólapra másolva!
Nem a magyarok hétvégéje volt a második kínai forduló a túraautó-világkupában. A ningbói hétvége után jelentősen változott az erősorrend a ballaszt- és teljesítmény-kiegyenlítő rendszer miatt, a mezőny leggyorsabb autóit, a Hyundai i30 N TCR-eket alaposan lesúlyozták, így fölénybe kerültek az Audik, a Volkswagenek, a Peugeot-ok és a Cuprák, amit ki is használtak a márkák versenyzői. A magyar idő szerint vasárnap hajnali időmérőn a mieink visszafogottan szerepeltek: Szabó Zsolt a Zengő Motorsport Cuprájával a 19. lett, Michelisz a 22., a szintén zengős Nagy Norbert a 23. helyet szerezte meg. 

A fordulatos, akciódús fordított rajtrácsos versenyen Michelisz a 21. helyről indult Szabó három rajthelyes büntetése miatt, a BRC Racing Team versenyzője hét helyet előrelépve a 14. helyen zárt. Nagy Norbert műszaki problémák miatt nem fejezte be a versenyt, Szabó Zsolt a 17. lett, így nem lett magyar pontszerzés.

Ez nem Michelisz hétvégéje volt Forrás: Jean Michel Le Meur / DPPI/Jean Michel Le Meur

A versenyt hatalmas csatában a marokkói Mehdi Bennani nyerte meg a Sebastien Loeb Volkswagen Golfjával, Aurelien Comte lett mögötte a második a DG Sport Competition Peugeot-jával – akivel az utolsó kanyarig harcoltak a futamgyőzelemért. A harmadik helyet Nathanael Berthon szerezte meg a Comtoyou-s Audival.

A Hyundai i30 N TCR-t vezető Yvan Muller szerzett egyedül pontot a koreai gyártmánnyal versenyzők közül.

A BRC versenyzői: sem Tarquini, sem Michelisz nem szerzett pontot Forrás: Jean Michel Le Meur / DPPI/Jean Michel Le Meur

A főfutamon Gordon Shedden indult az élről, szépen el is jött a mezőny eleje a rajt után, de a második körben a hátsó traktusban Ceccon, Huff, Comte, Homola és Szabó találták meg egymást annyira szerencsétlenül, hogy mindannyian befejezték a versenyt. Körökön át a biztonsági autó mögött haladt a mezőny, amíg a sérült autókat elvitték, és rendbe tették a pályát.

Az újraindítás után nem sokkal a második helyen haladó Denis Dupont beletolta az egyik sikán gumibáláját Gordon Shedden autójába, újabb biztonsági autós szakasz következett. Az újabb újraindítás után hellyel-közzel lenyugodott a mezőny, Guerrieri szenvedett a leszakadt kipufogójával.

Gordon Shedden első pole pozícióját és első győzelmét is megszerezte Forrás: Marc de Mattia / DPPI/MARC de MATTIA/Marc De Mattia

A sötétedésbe nyúló végjáték meghozta Gordon Shedden első győzelmét, Frederich Vervisch lett a második, Denis Dupont a harmadik helyen ért célba.

Michelisz a 14. lett a főfutamon, Nagy Norbert 16.-ként futott be, Szabó Zsolt a verseny elején történt baleset miatt nem tudta befejezni. A hyundaiosok közül egyedül Björk kapott pontot a tizedik helyért.

Összetettben még mindig Tarquini vezet, Björk a második, Muller a harmadik, Oriola a negyedik, Vernay ötödik, Guerrieri a hatodik, Michelisz visszacsúszott a hetedik helyre.

Folytatás október utolsó hétvégéjén Japánban, a legendás szuzukai pályán.