Vágólapra másolva!
Az Ural márkanév hallatán hamarabb jut eszünkbe a végtelen orosz utak elnyűhetetlen igáslova, mint egy csúcstechnikát képviselő versenygép. A Hungarian Ural Next Team azonban megtöri az előítéletet azzal, hogy kategóriagyőzelemre hajt a Dakaron, a 6x6-os géposztályban. 

"Egy tízéves álom vált most valóra azzal, hogy a 6x6-os kategóriában elérkeztünk egy olyan típushoz, amiből építhetünk egy versenykamiont.

úgyhogy nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a gyár nekünk gyártotta ezt az autót, és jó alapját képezi annak, hogy ebből csináljunk egy gyors versenykamiont" - mutatta be a gépet a csapatfőnök-pilóta Jobbágy Ákos.

Pofás kis gép, nem kétség Forrás: Pataky Peter

"A jármű hajtáslánca teljesen egyedi tervek alapján készül, a differenciálművet, a váltót és a motort a saját terveink alapján gyári komponensekből építjük és optimalizáljuk a versenykörülményekre, valamint a futóművet is mi gyártjuk. A szabályok által megkövetelt biztonsági felszerelések és az egyedi átépítések mellett az alváz és a fülke formája megmarad.

Az átépítés a tervek szerint nyolc hónapot vesz igénybe, tehát várhatóan jövő tavaszra készül el a jármű.

Először Magyarországon, magyar versenyeken szeretnénk vele minél többet menni, ezután következnek a Világkupa futamai, és ha megbízhatónak bizonyul a gép, akkor 2020-ban szeretnénk megcélozni a hosszú távú Világkupa-futamokat, a 2019-es Silk Way Rallyt, majd a Dakart."

Előbb magyar versenyeken bizonyíthat majd a vas Forrás: Pataky Peter

Jobbágy Ákos a hajdani Flex Dakar Team navigátorként már megtapasztalhatta, hogy a tereprali kőkemény csapatsport, nem mindegy, milyen társakkal vág neki az ember egy ilyen kaliberű projektnek. Állandó navigátorának és társának,

Krajnyák Péternek, aki a csapatfőnöki posztot is magára vállalta, oroszlánrésze volt a terv megvalósításában,

az ő ötlete volt péládul az orosz gyár megkeresése, és természetesen ő diktálja majd az itinert a versenyeken. Mellettük az Ural fülkéjének harmadik ülését Kása Balázs vezető szerelő foglalja el, az ő idegei korábban egy másik orosz csodában, egy Lada VFTS jobb egyében edződtek a feladathoz. A műszaki háttérért az a Bakó Csaba felel, akit a kamionsportot kedvelőknek aligha kell bemutatni, hiszen oroszlánrésze volt az OXXO csapat pályakamionos sikereiben. Harcsa Attila az egyik legtapasztaltabb hazai ralis versenyszerelőként csatlakozott a csapathoz, míg a logisztikai háttér megszervezése Péntek Gergő munkáját dicséri.