Vágólapra másolva!
A verseny harmadik napján feladni kényszerült a Dakar-ralit a Szalay Balázs, Bunkoczi László páros. A rutinos duó új versenyautója újabb és újabb technikai problémákat produkált, ők pedig nem vállalták, hogy éjszaka menjenek be a dűnék közé.

A harmadik napra, Pisco és San Juan közé kiírt szakaszt nem a legjobb előjelekkel kezdte az Opel Dakar Team csapata. A második napon is küzdöttek már a technikával, megadta magát az önindító, és még egy dűnéről is leestek, így várható volt, hogy nehéz nap elé néznek majd.

Az utolsóként rajtoló magyar egység a szakasz feléig jutott, amikor már csőstől jöttek a gondok.

Felforrt a vizünk, s mire a CP2-nél orvosoltuk a problémát, a mezőny után kellett erednünk – mondta Szalay Balázs a csapat honlapján. – Mi mentünk be utolsóként a dűnék közé, mögöttünk nem jött már senki más. Egy kamion elakadt előttünk, egy pillanatra elvettem a gázt, és lefulladt az autó. Megint tönkrement az önindító – három nap alatt a harmadik.

Legalább nem kellett a kocsit a dűnék között hagyni Forrás: FREDERIC LE FLOC H / DPPI/Frederic Le Floc H

A mellettünk veszteglő kamion volt az egyetlen esélyünk. Ha ott hagy, akkor minket még kivisz a helikopter, de hogy az autó miként jutott volna ki, nem tudom. A kamion szerencsére berántott, de addigra már

Hiábavaló kockázatvállalás lett volna, főleg, hogy utóbb kiderült, a söprögető kamion sem tudott felmenni arra a dűnére, vagyis aki bennragadt, magának kellett boldogulnia.

"Nagyon sajnálom, mert 2004 óta nem fordult elő, hogy a csapat kiesett volna a Dakaron, de az idén sajnos bekövetkezett. A versenyigazgatóság ugyanis úgy döntött – mivel rengeteg GPS-pontot kihagytunk –, hogy nem folytathatjuk a versenyt. Bár nem örültünk neki, teljesen jogos döntésnek tartjuk és elfogadtuk. Csalódott vagyok, hiszen öt évet vártam arra, hogy visszatérjünk a Dakarra, másrészt viszont nem ostorozom magam, mert úgy érzem, mindent megtettünk, hogy versenyben maradjunk" – mondta Szalay Balázs.

Szalayék és a motoros Horvát Lajos kiesése után az egyetlen még versenyben lévő magyar, a szintén motoros Dési János a szerdai etapot a 75. helyen fejezte be, és összetettben a 76. helyen áll.

Eredmények (a verseny honlapjáról):
5. szakasz, San Juan de Marcona - Arequipa , 932 km (ebből 268 kilométer gyorsasági):
autósok (16 célba érkező alapján):
1. Stephane Peterhansel, Jean Paul Cottret (francia, Peugeot) 2:51:19 óra
2. Bernhard ten Brinke, Michel Perin (holland, francia, Toyota) 4:52 perc hátrány
3. Giniel de Villiers, Dirk von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota) 12:47 p. h.
Összetettben: 1. Peterhansel, Cottret 13:27:26 óra, 2. Carlos Sainz, Lucas Cruz (spanyol, Peugeot) 31:16 p. h., 3. Ten Brinke, Perin 1:15:16 óra h.

motorosok (77 célba érkező alapján):
1. Joan Barreda Bort (spanyol, Honda) 3:19:42 óra
2. Matthias Walkner (osztrák, KTM) 10:26 perc hátrány
3. Kevin Benavides (argentin, Honda) 12:20 p. h.
...75. DÉSI JÁNOS (KTM) 2:17:18 óra hátrány
Összetettben: 1. Adrien van Beveren (francia, Yamaha) 14:37:40 óra, 2. Benavides 1:00 p. h., 3. Walkner 1:14 p. h., 76. DÉSI 9:50:24 ó. h.

A mezőny Perun, Argentínán és Bolívián halad keresztül, 9000 kilométert teljesít, és a végig versenyben maradók 14 szakasz után január 20-án az argentínai Córdobában érnek célba.
Csütörtökön az Arequipa és a La Paz közötti 758 kilométeres etap vár a mezőnyre - ebből 313 kilométer lesz a gyorsasági -, amely elhagyja Perut és átér Bolíviába.