Vágólapra másolva!
Eddig ismert formájában megszűnik a Túraautó-világbajnokság – döntött szerdai ülésén az FIA Motorsport Világtanácsa. A sorozat a következő két évben lebutított autókkal, WTCR néven él tovább. Michelisz Norbert és csapata, a Honda ezzel váltáskényszerbe került.

December 8-án lejár a túraautó-világbajnokság gerincét alkotó TC1-es versenyautók homologizációja, ezzel lényegében véget ér a WTCC-sorozat 12 éves pályafutása. Erről a Nemzetközi Automobil-szövetség Motorsport Világtanácsa (FIA WMSC) ülésén született döntés, szerdán este.

A WTCC megszűnése után Michelisz Norbert és csapata, a JAS-Honda kénytelen új kihívás után nézni 2018-ban Forrás: Jean Michel Le Meur / DPPI/Jean Michel Le Meur

A túraautózás szerelmeseinek azért nem kell a kardjukba dőlni.

Az FIA ugyanis felkarolta a korábbi WTCC-főnök, Marcello Lotti által három éve indított TCR-sorozatot, amelynek műszaki szabályzatát átvéve, világkupa-sorozatként, WTCR néven működtetnek tovább.

Az FIA szerda este közzétett határozatából kiderül: a szövetség 2018-ban és 2019-ben garantálja a TCR-es autók bajnokságának felügyeletét. Fontos megkötés, hogy befagyasztják az autók jelenlegi technikai paramétereit (4 vagy 5 ajtós kasztni, legfeljebb 2000 cm3-es, négyütemű benzinmotor turbótöltővel; a hibridhajtás és az elektronikus vezetéssegítő eszközök, mint az ABS vagy az ESP nem engedélyezett), azaz szezon közben nem szabad fejleszteni.

Árnyékra vetődtek a WTCC-vel: a TC1-es prototípusok túl drágának és törékenynek bizonyultak. Jobb versenyeket remélnek a most felkarolt, sokkal egyszerűbb TCR-koncepciótól Forrás: Frederic Le Floc'h / DPPI/Frederic Le Floc'h

Megtartják a TCR-nek azt a sajátosságát is, hogy tilos a gyári csapatok részvétele a bajnokságban.

Éppen ez okoz fejfájást a gyártók között ezüstérmes Honda, illetve az újdonsült vb-második, Michelisz Norbert számára. A magyar autós a héten a TouringCarTimes honlapnak eláruta: nem rendelkezik még szerződéssel 2018-ra

és ugyanígy vannak ezzel a csapattársai, Tiago Monteiro és Esteban Guerrieri is.

Az viszont kifejezetten segítheti Michelisz helyzetét, hogy csapata, a M1RA idén részt vett a TCR-sorozatban. A Bári Dávid főmérnök által dirigált istálló megnyerte a Gyártók Kupáját, a tehetséges Tassi Attila pedig második lett a bajnokságban a francia Jean-Karl Vernay mögött.

Ha tehát sikerül megegyezni a Hondával, Michelisz elvileg csapattulajdonosként és versenyzőként is ott lehet a WTCR 2018-as évadjában.