Vágólapra másolva!
A barcelonai teszten ők is felszerelték az autóra a külön kapcsoló nélkül működő rendszert, amely javítja az autó légellenállását. Sebastian Vettel gyakorolt vele a pályán.

Több csapat kipróbálta már az autóján azt a speciális, úgynevezett passzív dupla DRS-t, amely a sebesség függvényében kikapcsolja a hátsó szárnyat, s a légellenállás csökkentésével növeli a végsebességet. A megoldással a Lotus kezdett kísérletezni tavaly, de nem tudták hatékonyan belőni a rendkívül érzékeny rendszert, ezért élesben egyszer sem vetették be. Nem tudni, hogy idén használni fogják-e a versenyeken, mindenesetre azóta a Mercedes és a Sauber is elkezdett foglalkozni saját passzív DDRS-ének kifejlesztésével.

A szezon nyitányához közeledve újabb csapat látott hozzá az eszköz behangolásához: a barcelonai teszt pénteki napján a Red Bull felszerelte saját verzióját az autóra, és Sebastian Vettellel megkezdték a vizsgálatát.

A passzív dupla DRS hátránya az, hogy ha nincs megfelelően beprogramozva, akkor egy kanyarban is működésbe léphet, márpedig ezáltal csökken az autó leszorítóereje, ami balesetveszélyes is lehet. A McLarennél ugyanakkor kijelentették, hogy ők egyelőre nem tervezik a passzív DDRS használatát.