Lendületet kap a Formula E

A Formula E Audi Sport ABT driver Lucas Di Grassi powers his car during the qualifying session in Punta del Este, Uruguay on December 13, 2014. Uruguay will host the third race of the inaugural Formula-E electric car race championship. AFP PHOTO / PABLO P
A Formula E Audi Sport ABT driver Lucas Di Grassi powers his car during the qualifying session in Punta del Este, Uruguay on December 13, 2014. Uruguay will host the third race of the inaugural Formula-E electric car race championship. AFP PHOTO / PABLO PORCIUNCULA
Vágólapra másolva!
Alejandro Agag, a Formula E alapítója szerint jövőre hat-nyolc új gyártó is érkezhet a sorozatba.

Az elektronikus autók versenye az idén mutatkozott be, egyelőre minden csapat azonos hajtásláncot kap, jövőre ez is megváltozik.

Jelenleg minden kocsit a McLaren lát el hajtáslánccal, a Williams akkumulátorral, míg a technikai partner a Renault. A csapatok közti fejlesztési verseny érdekében azonban a második évadban sokkal nyíltabb szabályok lesznek.

Új gyártók alatt azonban nem kizárólag autógyárakat kell érteni, hanem más technológiai cégeket is. Összesen 12-en pályáztak az FIA-nél, Agag szerint hat-nyolc kaphat közülük zöld utat a sorozatba.

Lucas Di Grassi egy Audival hasít az uruguayi futamon Forrás: AFP/Pablo Porciuncula

"Hamarosan kidolgozzuk, mely területeket fejleszthetik, és melyeket nem - fogalmazott Agag az Autosport magazinnak. - Nagyon fontos, hogy egy teljesen egyértelmű fejlesztési tervet állítsunk össze a következő öt évre."

Az ötletgazda megtartaná a jelenleg is egységes kasztnikat, hogy továbbra is az elektronikus hajtás állhasson a középpontban.